BMW R1300GS test

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Hur låter reflektionerna på filmerna från T7 folket här på forumet om denna skapelsen ?
 

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
City
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Jag är vid bergen i södra Soanien just nu och har säkert mött minst 50 stycken 1300 GS bara idag.
Samtliga kommer i grupper om 5-7 stycken så jag gissar att BMW tar ut journalister, youtubers och återförsäljare etc på provkörning här i området just nu.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Kul att hamna mitt i en provkörningsrunda, men samtidigt så känns det tråkigt med såna uppstyrda provkörningar där man bara provar vägar och körcykler som leverantören bestämmer.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Stora adventure hojar är för mig extremt bekväma resehojar. De bangar varken för sportig körning på småvägar, grus/lättare offroad eller 8 timmar på autobahn. De är dessutom ofta märkenas flaggskepp, proppfyllda med den senaste tekniken.
Nya R1300GS är bättre på allt, jämfört med 1250:n. Kommer säkert att vinna de flesta tester, men för mig var den lite meh. Sorry GS lovers:krama
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Finns det någon feedback i styrningen på den eller är den lika obehaglig som föregångaren?
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Finns det någon feedback i styrningen på den eller är den lika obehaglig som föregångaren?
Feedbacken är betydligt bättre med nya Telelever evo. Krispigare och mer exakt styrning. Men det är fortfarande den där udda känslan som telelevern ger. Som att köra en planka på högkant, om du fattar vad jag menar.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Feedbacken är betydligt bättre med nya Telelever evo. Krispigare och mer exakt styrning. Men det är fortfarande den där udda känslan som telelevern ger. Som att köra en planka på högkant, om du fattar vad jag menar.
Jag blir åksjuk av de tidigare modellerna så jag får väl prova om det går att klara.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top