BMW R1300GS test

Hur låter reflektionerna på filmerna från T7 folket här på forumet om denna skapelsen ?

Jag är vid bergen i södra Soanien just nu och har säkert mött minst 50 stycken 1300 GS bara idag.
Samtliga kommer i grupper om 5-7 stycken så jag gissar att BMW tar ut journalister, youtubers och återförsäljare etc på provkörning här i området just nu.

Kul att hamna mitt i en provkörningsrunda, men samtidigt så känns det tråkigt med såna uppstyrda provkörningar där man bara provar vägar och körcykler som leverantören bestämmer.

Stora adventure hojar är för mig extremt bekväma resehojar. De bangar varken för sportig körning på småvägar, grus/lättare offroad eller 8 timmar på autobahn. De är dessutom ofta märkenas flaggskepp, proppfyllda med den senaste tekniken.
Nya R1300GS är bättre på allt, jämfört med 1250:n. Kommer säkert att vinna de flesta tester, men för mig var den lite meh. Sorry GS lovers:krama

Finns det någon feedback i styrningen på den eller är den lika obehaglig som föregångaren?

Finns det någon feedback i styrningen på den eller är den lika obehaglig som föregångaren?
Feedbacken är betydligt bättre med nya Telelever evo. Krispigare och mer exakt styrning. Men det är fortfarande den där udda känslan som telelevern ger. Som att köra en planka på högkant, om du fattar vad jag menar.

Feedbacken är betydligt bättre med nya Telelever evo. Krispigare och mer exakt styrning. Men det är fortfarande den där udda känslan som telelevern ger. Som att köra en planka på högkant, om du fattar vad jag menar.
Jag blir åksjuk av de tidigare modellerna så jag får väl prova om det går att klara.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back