BMW R1300GS på bana

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Den eminenta österrikiska kanalen 1000PS har gjort en seriös rapport om hur 1300 GS uppför sig på bana. Sevärd!

Efter att ha jobbat med BMW en massa år och kört alla modeller kan jag bekräfta att just GS inte skäms för sig varken på grus eller asfalt, och för den delen inte på bana heller om man är medveten om att det är ett as.
Sammanfattningsvis välbalanserad, men ful.

red:s anm 😗

Noterar att framskärm saknas på en äventyrshoj.
Halvljuset ser också att vara dåligt.
Men man kan säkert köpa extra dyra lampor :gnissla

Noterar att framskärm saknas på en äventyrshoj.

Det hela grundar sig faktiskt i en sådan där bayersk eller österrikisk missuppfattning.

- Heinz, wir faren zum ÖRNNÄSTET…!
- Was sagt du Jürgen…ÖRNNÄSAN…?
- Das ist aber nicht ein schlechte Idee…

Sådåehöverdetitesyas

Så då behöver man inte synas längre?
Den där fåniga slingan som BMW har syns mycket dåligt.

1. Halvljuset är magiskt bra på nyare LED-strålkastare

2. LED-varselljus syns normalt mycket bra, vill man kan man köra på halvljuset istället.

Huruvida slingan är fånig eller inte får man naturligtvis ha åsikt om, men att halvljuset skulle vara ”dåligt” är helt enkelt sakfel.

Det förvånar mig att han inte stod upp och körde, det verkar annars vara ett genomgående koncept
Det som förvånar mig är att han inte har 3 stora aluminium kistor fastbultade bak. Det verkar vara standard bland gs folket. Rätt om det bara är en liten eftermiddags tur dom åkte på så ska det se ut som dom är på en världsomsegling.

Det som förvånar mig är att han inte har 3 stora aluminium kistor fastbultade bak. Det verkar vara standard bland gs folket. Rätt om det bara är en liten eftermiddags tur dom åkte på så ska det se ut som dom är på en världsomsegling.
Däremot vore det kul att se en sån med ALLA options monterade torka av en snorgärs på en literklubba :tummenupp

1. Halvljuset är magiskt bra på nyare LED-strålkastare

2. LED-varselljus syns normalt mycket bra, vill man kan man köra på halvljuset istället.

Huruvida slingan är fånig eller inte får man naturligtvis ha åsikt om, men att halvljuset skulle vara ”dåligt” är helt enkelt sakfel.
Jag respekterar din åsikt.
Jag såg en en bild från Motorads apinestar test.
Där var alla hojar uppradade med bild tagen mot hojarna.
Där syntes det tydligt vilken hoj som hade sämst halvljus, BMW.

Jag respekterar din åsikt.
Jag såg en en bild från Motorads apinestar test.
Där var alla hojar uppradade med bild tagen mot hojarna.
Där syntes det tydligt vilken hoj som hade sämst halvljus, BMW.

”Någon MC-tidning” brukar testa strålkastarljuset särskilt i sina tester. Du kan sannolikt hitta resultaten för olika hojar där.

Hur du ser på bilden beror helt på var kameran stod, hur strålkastaren var inställd osv. Moderna LED-strålkastare har väldigt skarp gräns mellan ljus och mörker och själva lampan syns ju egentligen inte mycket, liksom alla projektionsstrålkastare vare sig det är halogen, xenon eller LED. Du kanske blandar ihop det med detta?

Därför har man DRL för att synas dagtid och de kan utformas på många sätt.

EDIT: Jag hade fel. Motorrad testar inte strålkastare, måste ha varit någon annan.

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...