Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Promovideo på BMW:s nya R1250GS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Får la se hur det blir i verkligheten, men en sån lätt begagnad om ett år eller två när nån annan fått ta dom första 100 laxarna i värdeminskning och eventuella barnsjukdomar skulle jag nog kunna tänka mig....
Jadu, kolla vad två år gamla 1200 GS/A kostar... Inte som att ha pengarna på banken men inte så jäkla långt ifrån.
100 lax köper en 2010 med 6000 mil - i bästa fall.
Två år gammal ligger kring 180-190. Exklusive väskor.
Buy quality, cry once
Alltså - BMW GS/A är GJORDA för precis det, och på Touratechs kurser används de också på det sättet.
Det vet alla, därav priserna och att man får leva med repor...hojen blir inte sämre för det.
Buy quality, cry once
Oftast bättre... för då slipper man få ont i magen när man själv gör sin första repa.
Finns det någon här på forumet som kör nya r1250gs nu? Skulle vara kul med lite redig förarinput om hojen. Är den så bra som de säger? Jag är bra sugen på att beställa en ny med allt lull lull till nästa år nämligen.![]()
Kör ju ”gamla” 1200 sedan några år. De som bytt till 1250 lovordar motorn - 136 hk men 136 Nm på i princip alla varvtal säger mer. Tydligen riktigt trevlig motor - och jag tycker att redan 1200 med sina 125 hk/125 Nm tillgängliga över större delen av registret är riktigt trevlig...
Annars är ju hojen vad den är. Stabil, kapabel, bekväm och en real world performer på alla sätt. Lättare än vad den ser ut, bättre både på väg och offroad än vad man tror när man ser den. Ful som stryk är den förstås.
Jag provkörde 1200an (2017 års modell) och den var riktigt trevlig. Tyvärr blev det ingen deal då men jag känner att jag måste provköra 1250 nu. Kommer ihåg att karaktären på motorn var väldigt trevlig med bra bottenvrid och drag genom hela registret. Bådar gott för touring med packning och ev. passagerare.
Det är ju en riktig arbetshäst så är det men jag gillar den. Utseendet ffa. faktiskt. Den ser ut att vara byggd med ett syfte och funktion.
Vad rekommenderar du i utrustningsväg/tillval? Kör du plast eller aluminiumväskor?
Tyvärr svårt att få sig en fullgod uppfattning på 15 min provkörning som är allt man får. Skulle behöva 1-2 timmar på denna typ av hoj då priset är i den högre nivånÄr "bara" 176 cm lång med lite kortare ben. Vill inte ha den chassiesänkta varianten då jag hört att den påverkar karaktären på hojen rätt kraftigt. Hoppas att det räcker med det lägre sätet. Står på tårna på normala säteshöjden.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |