BMW R 18 är färdig

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Förutom det uppenbara var den ändå rätt snygg. Fast hade hellre valt en Moto Guzzi Eldorado om finglidning varit målet.
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Skratta på ni.
Med tanke på de lagkraven konstruktören har att rätta sig efter, och att det är pulser om just under litern per sida som skall ventileras undan så har dom gjort ett fantastiskt designjobb.

Vi hade alla - konstruktören också, velat se mindre av eländet - men det är flow i linjerna och det ansluter väl både till övrig design på hojen, och den tidsepok den vill följa.

Good job!
Skrattar och skrattar, jag anser att den delen ser riktigt bedrövlig ut, något väldigt unikt.
Andra tillverkare lyckas med sina medans BMW släpper det här... Uhm, spektaklet.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tycker den är riktigt snygg. Förutom fisk-dämparen då som inte blev helt lyckad. Blev nästan lite sugen på en sådan!

långa.PNG

Frågan är hur den traditionella BMW-köparen tar emot den? (Och nu tänker jag bli väldigt/orättvist fördomsfull)

Var skall man fästa korvlådorna?
Var finns plats för orange reflexmärken och SMC-dekalen?
Hur matchar den ett GoreTex-ställ med reflexmaterial? Korvhjälmen? Det grå skägget?

:D :D

Disclamer:
Innan någon anklagar mig för att vara alltför kaxig så kan jag berätta att jag också äger en korvhjälm (den är jättebra) och är med i SMC (det borde alla vara!). Jag kör t o m plastscooter från Asien. Inte så många coolhets-poäng där minsann.... ;)
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ser fantastisk ut. Fantastisk vad vet jag dock inte...

De kanske har gått på Yngwies odödliga devis; "More is more."
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Frågan är hur den traditionella BMW-köparen tar emot den? (Och nu tänker jag bli väldigt/orättvis fördomsfull)

Var skall man fästa korvlådorna?
Var finns plats för orange reflexmärken och SMC-dekalen?
Hur matchar den ett GoreTex-ställ med reflexmaterial? Korvhjälmen? Det grå skägget?

:D

Jag tror det kommer gå ganska bra - det handlar väl en hel del om identitet. De som tidigare hoppat på adventure-identiteten, men aldrig kört grus med sin GS, har här en möjlighet att byta grupptillhörighet till caferacer-gänget, samtidigt som man håller statusen kvar via märket. En hel del tillbehör kommer säljas när hela garderoben ska bytas ut...
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Grundlinjerna får klart godkänt. Tank+ram+kardan ser riktigt bra ut men varför ha en amerikansk sadel+stänkskärm och en massa onödiga kromade täckplåtar överallt?

Den ser lite ut som koncepthojen flyttat till USA och levt på pizza och öl sedan den presenterades.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Den är säkert jättebra...

Men de som köper customhoj vill väl ha amerikanskt, trots att det är sämre än allt annat?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tycker den är riktigt snygg. Förutom fisk-dämparen då som inte blev helt lyckad. Blev nästan lite sugen på en sådan!

View attachment 453276

Frågan är hur den traditionella BMW-köparen tar emot den? (Och nu tänker jag bli väldigt/orättvist fördomsfull)

Var skall man fästa korvlådorna?
Var finns plats för orange reflexmärken och SMC-dekalen?
Hur matchar den ett GoreTex-ställ med reflexmaterial? Korvhjälmen? Det grå skägget?

:D :D

Jag tror att dina fördomar stämmer, men BMW-gubbarna kommer ju i så fall att KOMPLETTERA sin nuvarande BMW med denna...


Eller så har jag jättefel, och det blir som med S1000RR - helt nya kunder som kommer springande med pengarna i handen.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Den är säkert jättebra...

Men de som köper customhoj vill väl ha amerikanskt, trots att det är sämre än allt annat?

HD har väl det allt tuffare, delvis pga adventuretrenden som aldrig verkar dö ut. Många amrisar köper en japsretro eller GS istället för en HD tror jag. Nu kan de få både och, BMW-logga och svårsvängt i samma maskin. :D

Gäddan får man på köpet!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Concepthojen var någorlunda snygg, men sen kom verkligheten som en sur fisk i ansiktet (ja ljuddämparen var direkt avtändande)

Men jag har fortfarande väldigt svårt att acceptera en motor vars cylindrar sticker ut som könsvårtor, det påminner mig bara om förhatliga snutmotorcyklar från 80talet.
(jag dejtade dottern till en MC-polis när jag var i moppeåldern)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tycker den är riktigt snygg. Förutom fisk-dämparen då som inte blev helt lyckad. Blev nästan lite sugen på en sådan!

View attachment 453276

Frågan är hur den traditionella BMW-köparen tar emot den? (Och nu tänker jag bli väldigt/orättvist fördomsfull)

Var skall man fästa korvlådorna?
Var finns plats för orange reflexmärken och SMC-dekalen?
Hur matchar den ett GoreTex-ställ med reflexmaterial? Korvhjälmen? Det grå skägget?

:D :D

Disclamer:
Innan någon anklagar mig för att vara alltför kaxig så kan jag berätta att jag också äger en korvhjälm (den är jättebra) och är med i SMC (det borde alla vara!). Jag kör t o m plastscooter från Asien. Inte så många coolhets-poäng där minsann.... ;)

Haha, det var min tanke också, hur kommer den där att se ut med BMW orginal korvlådor i alu...

Fisken måste spegelvändas och fotoshoppas på plats på¨orginalbilden, jag har ingen talang för sådant, men någon här... snälla :lol
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
När man monterar ett liknande insug (till formen) på en äldre lite argare hondamotorer (i bil) kallas det valkuk.
Känns relativt rimligt att kalla detta avgaset för något liknande!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Haha, det var min tanke också, hur kommer den där att se ut med BMW orginal korvlådor i alu...

Fisken måste spegelvändas och fotoshoppas på plats på¨orginalbilden, jag har ingen talang för sådant, men någon här... snälla :lol

Här är rätt sidoväskor iaf:

Don_Fisher_Big_Pink_Puffer_Fish.jpg
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jösses vad ni hänger upp er på ljuddämparna.
Värre vore det om fjädringen vore illa avstämd.
Då skulle hojen upplevas som lite guppy...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top