BMW-problem. 318i touring 97

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Frågar å en kompis vägnar.

Antispinnlampan blinkar ibland och då går det inte att gasa. Hon stängde av och startade igen och då var det lugnt men sen hände det igen.

Ska man koppla ur ena batteripolen och låta den stå en stund eller vad?

elektronik...:mad:

"Nja men varningslampan lyser" fick jag som svar på den...

Är hon säker på att det är ABS-lampan?
Det finns en liknande lampa som jag hade problem med ett tag, som kom och gick, och som gör att bilen hamnar i någon form av nödläge, som gör att bilen bara går på lågvarv och inte svarar på gas knappt.

Sjukt oteknisk beskrivning av mig, men jag minns inte exakt vad det var. Jag rensade alla felkoder, kopplade ur batteriet en stund och sen dess har det inte dykt upp.

"Nja men varningslampan lyser" fick jag som svar på den...

Hehe, får hjulgivarna spader så kan ju antispinnen gå in.

Ett tips är att be henne ta kort på instrumentet när bilen går, mobiler kan dom små liven nyttja till fullo av någon anledning.

Min 528 var sådär trökig ibland, som tur är så sålde jag den bilen för länge sen men jag har för mig att det kan vart antispinnlampan som lös så blev bilen helt orkeslös. Jag böt Vevaxelgivare så blev det bra, finns på ebay.de för 300kr.

Det här verkar väl vara likadant? I kommentarena står det att det var Crank sensorn som var felet.

http://www.youtube.com/watch?v=u5OHJQvmNp0

läs ut felkoderna i stället för att hålla på att gissa, går mycket fortare.
Envisas det med att fortfarande leka gissningsleken, börja med ABS givarna, med tillhörande kransar.
Kolla efter lösa/trasiga sensorer och rostiga/skitiga abs kransar.

Min 528 var sådär trökig ibland, som tur är så sålde jag den bilen för länge sen men jag har för mig att det kan vart antispinnlampan som lös så blev bilen helt orkeslös. Jag böt Vevaxelgivare så blev det bra, finns på ebay.de för 300kr.

Det här verkar väl vara likadant? I kommentarena står det att det var Crank sensorn som var felet.

Precis! Antispinnlampan var det som lös på min. Som sagt, inte ABS.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park