BMW M5 V10 Teaser by Yours Truly! =)

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Last edited:
Gillar man inte exklusiva sportbilar är det defenitivt inget att se!

/R

Om ni lagt lite tid på att göra "Teaser'n" intressant istället för en massa tramsig grafik om er egen förträfflighet hade den kanska lockat till att vilja se filmen.

Jag tyckte att den sög. :arsele

Skönt med att halva filmen var ett intro, sen när det andra kom så var det bara ... hmm.. hittar inte ordet .. skit?

Gör om, gör rätt :)

M5an ÄR en sjysst bil, men fixa en bättre film :)

Introt var schysst men för långt för en teaser? (Kanske räcker med att snabbt visa logon) Teasern var ingen vidare teaser, man får ju ingen större lust att glo på filmen. Ta med mer godbitar ur filmen (om det finns) och korta ner. Verkar ju va bra filmat o så annars.

Lite OT dårå...

Vad är det för skillnad på en Teaser och en Trailer ?
:va

Undra bara för att Raid skriver trailer i filnamnet men alla som nämner den skriver teaser.

tjockisbulle skrev:
Lite OT dårå...

Vad är det för skillnad på en Teaser och en Trailer ?
:va

Undra bara för att Raid skriver trailer i filnamnet men alla som nämner den skriver teaser.

Teaser visar en kortare stump av en komplett scen, trailer visar höjdpunkterna och slutet ur en film.

Njae, definitionen på en trailer är att den visar handlingen på nästan färdig film utan att avslöja slutet. Kan vara upp till tre minuter lång.

En teaser är max 30 sec och visar ingen handling utan mer ett koncept och är för att väcka intresse.

Således är detta en trailer och inget annat.

Jag har aldrig varit med om maken till neggo inställning. Om jag ser en mindre bra film brukar jag helt enkelt strunta i att kommentera, tystnaden får tala för sig själv alternativt kan man ge konstruktiv kritik. Är man inte kapabel till något konstruktivt kan man knipa då man ändå inte tillför något.

Introt kan ha varit i längsta laget, men det är en snutt på 25MB vi pratar om. Några MB hit eller ditt gör knappast till eller från. Får mig att tro att anledningen är att "vissa" inte behärskar konsten att piffa till sina klipp och därför känner sig tvungna att ge utlopp för sin egen frustration... I vilket fall bjuder jag på det för den ämnade målgruppen är mer än nöjda med slut resultatet.

eisbaer - En stor anledning till valet av klipp är att det är "krig" mellan BMW, Mercedes och Porsche fanatiker (främst mellan BMW och MB). Att en M5 spöar det bästa från MB och även det mesta från Posche har en del svårt att smälta. Därför ville vi visa några av racen som var med. Kanske inte så spännande men tydligen intressant för de olika lägren.

/R

Raid72 skrev:
eisbaer - En stor anledning till valet av klipp är att det är "krig" mellan BMW, Mercedes och Porsche fanatiker (främst mellan BMW och MB). Att en M5 spöar det bästa från MB och även det mesta från Posche har en del svårt att smälta. Därför ville vi visa några av racen som var med. Kanske inte så spännande men tydligen intressant för de olika lägren.

/R

Alright, lät trevligt innefrån kupen på M5an iaf.
Men som sagt, introt är snyggt! Jag skulle dock ha klippt det innan "Can't touch this" och sparat det till filmen.
Sen tycker jag inte riktigt det känns som en trailer, mer som en kort, konstig film. Kanske lägga på musik (!), presentera bilarna en o en hjälper.. äh jag vet inte.

Fixa riktig lina för fanken ,sitter ni på 28.8 modem eller :huvet

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...