BMW=Mördare, Paranoia eller fakta?

Min enda reflektion från trafiken är att ju dyrare bil, desto sämre fungerar blinkers och ju större sannolikhet är det att bilen kommer kastas över i min fil utan större hänsyn....

I Stockholm sitter det alltför ofta en tjej med för stora glasögon, för stor telefon och för stora bröst....

I Stockholm sitter det alltför ofta en tjej med för stora glasögon, för stor telefon och för stora bröst....

3 av de 3 gånger jag varit millimeter från att klippas av en billist som inte kollat döda vinkeln så har det varit en kvinna. Efter att ha överlevt detta blev jag slutligen klippt av en vänstersvängande bil när jag själv cyklade. Detta var på en f.ö. obefolkad dubbelfilig 50-sträcka med refuger där billisten svängde vänster och klippte mig när jag hade för avsikt att fortsätta cykla vidare rakt fram...
Det kostade mig ett nyckelben.

Även denna gång var bilisten en kvinna.

Jag undrar vad jag gjort som orsakat denna organiserade jakt på korvgubbar bland kvinnor.

de flesta som har nästan kört ihjäl mig har kört Volvo. Och det är gamla människor. Man kanske blir mordisk när man blir gammal.

Återigen, i de första inläggen, kontentan är att BMW förare är mer agressiva, och det är för att de är blattar. Jag blir inte förvånad längre, och har slutat hoppas på förändring. Tur att man bor i en storstad, där de ALLRA FLESTA människor är lite mer open-minded.
Peter North, låt mig gissa, du är varken född eller uppvuxen i STHLM, rätt eller fel ?

Fel uppfattat.
BMWförare är mer aggresiva.
Invandrare är oftare BMWförare.
Oftare bmw förare än annatbilmärkeförare och oftare BMWförare än svenskar.

De flesta jag känner som har haft resonemanget att MC-förare är klåpare och puckon - som själva har tagit MC-kort har ändrat uppfattning. När de själva förstår hur utsatta hojåkare är ändrar de själva körstil och beter sig mer hänsynsfullt. Påstår inte att jag på något sätt kör exemplariskt, men nog fan trillade poletten ned när man själv började köra hoj.
Huruvida människor som kör ett visst bilmärke är sämre än andra tror jag inte ett skit på.
Höll själv på att bli klippt av en sur gubbjävel i en volvo förra veckan, allt för att han inte orkade vänta när vi skulle göra en vänstersväng längs landsvägen. Han snuddade vid mitt högra knä. Hans baklykta var hårdare än vad jag trodde.. Baklyktan vann, jag förlorade. Kommer han att bete sig likadant igen? Det är jag övertygad om. Hade han slutat uppföra sig som en idioit om jag hade pajat baklyset? Knappast, men jag åtnjöt glädjen av att ge igen på en sopa.

Aldrig vart med om att en invandrare försökt preja mig. Dock har det vart "vanliga" svenskar som bestämt sig för att bara svänga in i mitt körfält, precis där jag är.

Fler ungdomar borde tillbringa sin tid i trafiken på moppar och 125.or.

Men folk som medvetet orsakar störningar mot mc-förare skall stannas och tas ett långt snack med. Är man för försiktig till det rekomenderar jag att man lägger ut reg.nr på lämpligt forum så folk själva kan kolla upp vem aset är.

Ok sorry... Blir sur för hade en polare som har en 330 som hade jagat ikapp 2 st 125:or och skrytit att han köert ifrån motorcyklar... Även jagatr en kille på lida och fått honom att köra av vägen....

Så när jag ser 330 och mc i samma mening blir jag sur... och kan inte se ironit i det hela... Sorry

Ok sorry... Blir sur för hade en polare som har en 330 som hade jagat ikapp 2 st 125:or och skrytit att han köert ifrån motorcyklar... Även jagatr en kille på lida och fått honom att köra av vägen....

Så när jag ser 330 och mc i samma mening blir jag sur... och kan inte se ironit i det hela... Sorry

Och han är inte från mellanöstern för den delen heller...

Last edited:
Fler ungdomar borde tillbringa sin tid i trafiken på moppar och 125.or.

Men folk som medvetet orsakar störningar mot mc-förare skall stannas och tas ett långt snack med. Är man för försiktig till det rekomenderar jag att man lägger ut reg.nr på lämpligt forum så folk själva kan kolla upp vem aset är.
MC-förare som kör om en på högersidan, på bakhjulet, borde stannas och tas ett långt snack med.

Fast det är inte lönt, kör man på ett sånt sätt så är man redan efterbliven och ingen information lär fastna ändå.

Byt "BMW" mot bilförare så har vi nog täckt alla flanker... Jag har ivf inte noterat just BMW.
Däremot så har jag stött på flera av de "kategorier" Ni talar om här och man upptäcker de för sent i allmänhet. Ivf jag - då är de redan på väg med filbytet eller svängt ut framför en..
Har börjat hålla vääääldigt goda marginaler till bilarna nuförtiden..

Tycker det är närmast omöjligt att dra någon slutsats av det man ser i trafiken gällande vilket bilmärke som är värst!

Den enda riktigt tydliga trend jag ser är att ju fränare bil desto lugnare kör dom dvs inte trimmade japsar utan gallardos, r8 och porsche turbos mm.!

MC-förare som kör om en på högersidan, på bakhjulet, borde stannas och tas ett långt snack med.

Fast det är inte lönt, kör man på ett sånt sätt så är man redan efterbliven och ingen information lär fastna ändå.

Jo, idiotin är inte begränsat till ett fordon eller ett märke det är sant.

Men information har en tendens att fastna om den framförs på ett tydligt och lättfattat sätt, gemene man är dock för feg för att ens försöka.

Jag skulle vilja påstå att det inte är BMW som utmärker sig längre, det är i första hand Audi som som är det märke man bör akta sig för. Mötte två nysvenskar i Audi som tryckte ut mig i vägrenen, det är i sig inget ovanligt. Det roliga var att när jag hade fräckheten att blinka med helljuset skulle jag straffas, bilen stannade och de två grabbarna hoppade ur och tänkte hoppa på mig. Jag drog dock vidare innan dom hann sätta sina planer i verket. :yoparty

Ps. Nej, det är inte enda mötet jag haft med blockmongon i Audi...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT