BMW LoRider

Förstår inte riktigt avigheten mot boxermotorer. Ok att de ser lite udda ut, men vaddå? Personligen tycker jag de är coola, efter som de sticker ut (bokstavligt talat :))

De har bra med mos på låga varv, vilket ju fungerar bra för den här typen av hojar.


Jag har aldrig kört hoj med boxermotor men jag tycker det ser jävligt konstigt ut bara :va
 
Satan! Det var nog de snyggaste nakenhojarna Jag har set allihopa! Kul att bmw äntligen fått någon under 80 bast vid designspakarna. Raken och tanklinjerna är ju helt fantastiska.
 
Jag har aldrig kört hoj med boxermotor men jag tycker det ser jävligt konstigt ut bara :va

:D :D
Visst ser de skumma ut för nån som inte är bekant med dom. Motorn SYNS ju!

De känns skumma att köra också innan man vant sig. Faktiskt lite diesel-känsla i början, speciellt om man är van vid silkeslena radfyror. Boxern är helt klart råare i sin gång.
 
Last edited:
:D :D
Visst ser de skumma ut för nån som inte är bekant med dom. Motorn SYNS ju!

De känns skumma att köra också innan man vant sig. Faktiskt lite diesel-känsla i början, speciellt om man är van vid silkeslena radfyror. Boxern är helt klart råare i sin gång.

Har alltid kört naken hoj så jag är van vid att se motorn :tungan

Hur är det vid nedlägg då? Tar inte topparna i?
 
Har alltid kört naken hoj så jag är van vid att se motorn :tungan

Hur är det vid nedlägg då? Tar inte topparna i?

Att få i ventilkåporna vid gatkörning är i princip omöjligt på moderna BMW. På bana går det men det är inte mycket tidigare än en japscykel börjar skrapa fotpinnar och annat skrot.

På klassiska BMW går det däremot utmärkt att få i ventilkåporna redan vid gatbruk, pappa är dock lite tveksam när jag gör det med hans 90S....
 
Läcker Bimmer =)
Nå't som man förmodligen måste vänja sig vid med boxer är gyrokrafterna från motorn. Provkörde en R1200R och det kändes helskumt när hojen försökte vrida sig runt sin längsgående axel. Iofs märktes det bara när jag stod still.
 
Motorn i backen!

Hur är det vid nedlägg då? Tar inte topparna i?

Vid racing, ex.boxercup är det precis det de gör, kan få fina räddningar på så sätt istället för att krascha och bryta!

Nate Kern: "R1100S'en är helt ostoppbar i regn. Dess tyngd pressar bort regnet och det är en väldigt förlåtande cykel, och om det inte vore för att cylindrarna stack ut på sidorna hade jag kört ikull minst tio gånger."

Köra med cylindrarna i backen? "Då jag började lägga ner cylindern i backen så kändes det ungefär som första gången jag lade knät i backen. Ibland blev man lite nervös då man glider en meter innan däcken får fäste igen. Jag trodde jag skulle krasha men tog det lugnt och greps inte av panik och cykeln redde ut allt igen."

Läs min artikel här: http://bmwklubben.se/artiklar.php?aid=6937&sort=DESC
 
Förstår inte riktigt avigheten mot boxermotorer. Ok att de ser lite udda ut, men vaddå? Personligen tycker jag de är coola, efter som de sticker ut (bokstavligt talat :))
För mig skulle den där hojen ha blivit attraktivare med deras 800cc radtvåa och en prislapp under 100000kr. Nu lär väl priset landa på uppåt 150000kr är jag rädd för. Om inte ännu dyrare på grund av den fantastiska designen (:rolleyes: ).
 

Bifogat

  • tits2.jpg
    tits2.jpg
    25.1 KB · Visningar: 72
Svensk design?

Kanske kan man gissa sig till att det är BMW's svenske designer Ola Stenegärd som haft ett finger med i designen? Han har ju erfarenhet av att designa customcyklar. Hans första bygge var en chopper-moppe då han var 16år, som han fick pris för på Stockholms Hot Rod Show 1986.

Han har som vidare meriter arbetat på Indian motorcycles och är mannen som höll i pennan (och då menar jag verkligen pennan) då man designade BMW HP2 Sport och S1000RR.
OlaS430.jpg

2009-bmw-s1000rr-05.jpg
 
Rör inte min Telelever!:mad:

Visst är dom snygga men en gathoj utan Telelever är som en varmkorv utan ost och lök.
 
De är ju superfräcka! Frågan är om man måste köpa en basmodell först och sedan lägga extra $$$ på tillbehör eller om man beställer "sin" design från fabrik direkt?

Är det på riktigt eller bara en idé?
 
starstriker in da house:
Vad tycker ni? Tycker det verkar rätt coolt.


Släpper dom den i skicket som dom tecknade bilderna eller som den visades i Milano kommer det att stå en på Mosta Hill omedelbums!!!!! Bland det coolaste på länge, ett bra tag sedan man vart sugen på en BMW....

DP says: Tyvärr så blir det nog något slätstruket när den väl står hos ÅF....
 
Om nån ramlar över mer info om hojen får ni gärna skriva ut det här.. vore grymt om den togs i produktion..
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top