BMW K1300S-tråden

Skivlåset

Köpte min K1300 förra veckan :banana, grym hoj, BMWs demo (i göteborg) orange, med full utrustning, så jävla bra :D:D:D.
Men var gör man med skivlåset ? Fäste den igår på väänstersidan på passagerar fotstället, kkörde en sväng och när jag kom hem var låset borta !!!!:mad: OK får la skaffa en ny med surt är det !!!
 
Köpte min K1300 förra veckan :banana, grym hoj, BMWs demo (i göteborg) orange, med full utrustning, så jävla bra :D:D:D.
Men var gör man med skivlåset ? Fäste den igår på väänstersidan på passagerar fotstället, kkörde en sväng och när jag kom hem var låset borta !!!!:mad: OK får la skaffa en ny med surt är det !!!

Grattis till hojen:D:tummenupp
 
Ny medlem!

Hallå grabbar/tjejjer!

Var och provkörde en K1300S hos NorthBike i början på veckan, fy fan vilken underbar hojj!! Måste bara ha en sån tänkte jag=)
Kom hem och börja leta efter lite lätt begagnade K1300S på blocket och fick syn på en som jag ville ha!
En helt ny för 198.000kr så som jag vill ha den lät lite för mkt.
Hittade en exakt likadaan fast gått ca 565mil för 50.000kr billigare!=)

Så imorrn bär det av till Umä för att hämta min första blivande pärla!=)
En K1300S -09a från Two Wheels som är full smetad och packväskorna samt tankväska!

ska bli sååå underbart!=) men synd bara att vädret suger och snart är vintern här..=/

Får ta och kika lite på nätet efter godbitar som man kan beställa hem och trycka dit under vintern på hojjen=)

Ses ute på vägarna gott folk!=)
 
Fan va dött det var här inne..

Nåväl, vintern är snart här och inge mer körandes för min del=(
Nu står pärlan i garaget och väntar på godis som beställdes från Wounderlich.de..=)
Det vart Klarglas blinkers både fram och bak, Kolfiber bakstänkskärm från ilmberger och en Remus HexaCone slipon + lite annat smått och gott..=)

Finns det flera här på forumet som har ilmbergers bakskärm här inne? tänkte höra hur det var och montera den?
 
Hej!!

jag är nu oxå lycklig ägare av en -11 BMW K1300S Blå/Svart/Vit (101015)
Äger för tillfället oxå en -07 K1200S som jag var helt nöjd med tills jag lånade en K1300S hos BMW i Solna när jag lämmnade min på 3000 mils service, körde den ca: 35-40mil och blev tagen av hur mycket skillnad 100ccm, 7hk och 10Nm kan göra!?! Grymm skillnad!
Vintern's projekt blir att montera K&N filter flytta över Akrapovic EVO systemet från 1200:an och montera diverse kolfiber grejer!

Får nog byta namn till Göran K1300S nu :)

DSC_0233.1.jpgDSC_0109.jpg

Göran
 
Fan va dött det var här inne..

Nåväl, vintern är snart här och inge mer körandes för min del=(
Nu står pärlan i garaget och väntar på godis som beställdes från Wounderlich.de..=)
Det vart Klarglas blinkers både fram och bak, Kolfiber bakstänkskärm från ilmberger och en Remus HexaCone slipon + lite annat smått och gott..=)

Finns det flera här på forumet som har ilmbergers bakskärm här inne? tänkte höra hur det var och montera den?

Funderar själv på kolfiber skärm (bak), kanske blinkers med, får gå in på wounderlich å spana läget.
Som du tycker så hade de vart bra å veta hur svårt/lätt de är att få dit skärmen.
:yoparty
Nått måste man ju göra när vintern är här och snön har gjort sin första försök att stanna :va
 
Grymt dött i denna tråd!!!. Borde vara fler K1300S ägare här?
Har hunnit med knappt 200 mil själv och är fortfarande helnöjd.

Tja!
Jag kör oxå en ny K1300s...
Grymt kul hoj
Quickshiften är helt suverän..ESA likaså..
Har fått ihop 160 mil på den..
 
Hur fungerar quickshiften? är det bara på högvarv/fullgas den fungerar eller behöver man aldrig använda koppling när man växlar upp?
 
Hoppas jag inte vänjer mig....

Sedan 19/4 ägare till en ny 1300S.
Hunnit göra garantiservice - så nu har man tillgång till hela registret.
Som om det nu behövs.... Hoppas jag inte vänjer mig med detta på länge..:)

Hur fungerar quickshiften? är det bara på högvarv/fullgas den fungerar eller behöver man aldrig använda koppling när man växlar upp?

Håll i gasen och peta in nästa trissa - och håll i dig! :D
 
Last edited:
Är nybliven ägare till en K1300S! Grymt nöjd med hojen efter att ha ägt en F800S under en kortare period. Tänkte höra lite om ni har några förslag på vad man kan göra för modifieringar under vintern som inte kostar skjortan och kräver att man har mekat hela livet. Är ganska grön i hojvärlden än så länge...!
 
Jag är nybliven ägare till en K1300R. Jag misstänker att denna hoj delar vissa komponenter med K1300S.

Är det någon som har ett tips på en bra tankväska som passar bra ihop med tankmonterad Navigator IV?
 
Jag är nybliven ägare till en K1300R. Jag misstänker att denna hoj delar vissa komponenter med K1300S.

Är det någon som har ett tips på en bra tankväska som passar bra ihop med tankmonterad Navigator IV?

Det enda jag tänker på är original tankväskan.Själv sätter jag min gps på spegeln.
Då kanske inte denna lösning passar.Jag har i stället den lilla bmw väskan på pakethållaren.
K1300R009Large.jpg
 
Hej, jag är också relativt nybliven ägare (köpte den i somras) till en K 1300 S, innan denna körde jag Harley-Davidson så en viss skillnad i prestanda kan jag lova. Det blev en blå-vit-svart med allt monterat utom larm, jag är mycket nöjd än så länge och hann med ca. 700 mil innan vinterdvalan.
 
Last edited:
Då var man ägare till en vit K1300s, bytte in min gsx650 mot den betydligt starkare Bmwn, vid provkörningen tyckte jag att den var förvånansvärt lätthanterad trots den relativt långa hjulbasen, och kraft finns så det räcker och blir över! Är det någon som har moddat något med sin hoj? Ser fram emot lite tips rörande dessa hojar!
 
Esa, quickshit, asc, däcktryckskontoll, färddator, tonad vindruta, pakethållare :p, helt orörd än sålänge men lär väl börja med ett slipon inom kort. Hur ser din spec ut Robban?
 
Esa, quickshifter, asc, däcktryckskontoll, färddator, kolfiber-"vindruta", pakethållare, sporthjul, HP-fotpinnar, Navigator IV samt Remus Hexacone.
 
Last edited:
Är du nöjd med ditt remus slipon? Sitter och funderar på vad jag ska köpa, hur mkt fick du ge för det? Quickshift är galet najs, visst man kan växla utan koppling ändå men det går mkt smidigare med qs!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top