BMW K1200S tråden

Nice!

Tja,

Bra initiativ!!

Jag får min pärla om 10 dagar (den svart/gula rackarn)

Är du nöjd med din, hur lång har du åkt?

Jag är lite tveksam till min färg, vad är din åsikt är den svart/gula OK?

Haft några problem so far?

Återkom
 
Last edited:
Kungligt!!!

Bra initiativ Nicke! Hämtade min i fredags, och gjorde första "riktiga" turen idag. Är SÅ nöjd o glad. Det har varit en lång väntan..
Till veckan skall jag ordna vita blinkers bak, samt nån anordning för att få fast skivbromslåset.

Nån som har läst villkoren ifrån If.. Jag undrar nämligen om man verkligen behöver två lås om man har larm på hojen?

/Sigge
 
Det har du rätt i...

Aero skrev:
På din födelsedag!! Kan det bli bättre?? Ruggigt fin födelsedagspresent..... :D :tummenupp

Det har du rätt i, fan det har jag inte tänkt på, kan knappast bli bättre :banana
 
Aero skrev:
Bra initiativ Nicke! Hämtade min i fredags, och gjorde första "riktiga" turen idag. Är SÅ nöjd o glad. Det har varit en lång väntan..
Till veckan skall jag ordna vita blinkers bak, samt nån anordning för att få fast skivbromslåset.

Det där verkar lite drygt att man inte kan ha låset under sadeln... man vill ju inte heller ha det i fickan och inte vill man typ låsa fast det på hojen då man kommer att få fina lackskador så småning om.

Hittar ni någon smidig lösning så informera gärna.

Mvh,
Kristoffer
 
Ännu en K1200S

Är sedan förra veckan stolt ägare av en grå K1200S. Kunde ses på Rörken i måndags (det var jag och en gulsvart).

Någon som fått bukt med den ryckiga gången under 3000 rpm?
 
Längtar tills jag också har en K 1200 S, provkört å konstaterade att det är hojen för mig.
Angående IFs försäkring så måste man ha 2st lås, styrlåset räknas som ett..
Har Ifs försäkring på trajjan.
Är ESA nödvändig eller är det lite av nyhetens behag....???
 
Lone Wolf skrev:
Är ESA nödvändig eller är det lite av nyhetens behag....???

Jag tror du kommer uppskatta ESA den dagen när du säljer den, såvida inte BMW fuckar upp och ESA blir något stående skämt likt Yamahas navstyrning etc. :)

Personligen valde jag bort tvåtonslack till förmån för ESA.
 
1600 mil "min gubbis" med K1200s

:banana "Min gubbis" har hunnit åka 1600 mil med sin K1200s, i tisdags
åkte han 25 mil runt/runt på gälleråsen! Enda vad han saknar är knappen att
kopla bort abs-bromsen..... :hihi
 
På ingång

På fredag ska jag upp till Sundsvall och hämta min nya hoj:
36364_l.jpg

36363_l.jpg
 
På måndag ska min hoj in och få CIP 7.0. Ska informera er om hur det känns efter det!
 
hass skrev:
2463751 På måndag ska min hoj in och få CIP 7.0. Ska informera er om hur det känns efter det!
Det känns mycket bättre! Att köra i trafik är mycket trevligare nu och gasen känns mycket mjukare.
 
hass skrev:
2471338 Det känns mycket bättre! Att köra i trafik är mycket trevligare nu och gasen känns mycket mjukare.
Mer info om du har!
Hur känns den mer?
Har för mig att nån kände att den blev starkare. En påtaglig skillnad mot tidigare (har jag svårt att tro om man jämför mellan en tidig 2006:a)
Har du annat system (orginal på bilden) nu? Blev optimering bättre ihop med den?
 
Last edited:
nicke30 skrev:
2252684 Hej

Finns ett turbo kit till K1200s som lär ge 250 HK utifall det ni har inte riktigt räcker..

Man kanske skulle beställa....

http://www.mab-power.de/turbowerkstatt.html?&tx_lzgallery_pi1[showUid]=104

Vilken livsfarlig maskin! Det var inte mycket som skvallrade om att det satt en turbo under kåporna på en K1200S när dom var klar. Fräckt! Vad paff folk ska bli om dom vill rejsa lite ;)
 
blackis skrev:
2471496 Mer info om du har!
Hur känns den mer?
Har för mig att nån kände att den blev starkare. En påtaglig skillnad mot tidigare (har jag svårt att tro om man jämför mellan en tidig 2006:a)
Har du annat system (orginal på bilden) nu? Blev optimering bättre ihop med den?
Jag har original rör (har inte råd med en powercone ännu)... Tycker själv att hojen känns nästen lite klenare pga att den är mjukare nu j.f. med 6.1. I trafik och runt rondeller är den MYCKET trevligare dvs man behöver inte slira kopplingen alls lika mycket.

Tycker generellt att hojen uppträder sig som den ska nu!
 
Uppdatering sw!

Jag har ny sw 7.x och slip-on från Akrapovic.
Har samma positiva saker som föregående om cykeln med "nya" sw.
Slip-on systemet gör nog att den bluddrar mer vid avslag annars ingen sämre gång som man kan tillskriva sw.

Hexagon.jpg
 
hej

Det där verkar lite drygt att man inte kan ha låset under sadeln... man vill ju inte heller ha det i fickan och inte vill man typ låsa fast det på hojen då man kommer att få fina lackskador så småning om.

Hittar ni någon smidig lösning så informera gärna.

Mvh,
Kristoffer

Hej.
Jag hade samma funderin.
Såg en Bmw på Barkaby och han hade satt ett fäste som visst finns att köpa på typ mc varuhuset.
han hade satt fast det på ena fästet till bakre fotpinnen.
Tyckte det verkade smart och inte repa nått.
Såg nu att ni skrivit för längesen här.
Ni har nog redan löst problemet.
Verkar som tråden stannat av? Synd i så fall!
Mvh Roger
 
Last edited:
Hej.
Jag hade samma funderin.
Såg en Bmw på Barkaby och han hade satt ett fäste som visst finns att köpa på typ mc varuhuset.
han hade satt fast det på ena fästet till bakre fotpinnen.
Tyckte det verkade smart och inte repa nått.
Såg nu att ni skrivit för längesen här.
Ni har nog redan löst problemet.
Verkar som tråden stannat av? Synd i så fall!
Mvh Roger
Hej
Jag har fixat ett eget fäste till skivbromslåset.
Har för mig att orginalfästet från Abus inte räckte runt ramen, så jag fick tillverka ett eget.
Tog en massiv aluminiumbit och filade/rondellade, borrade så bultskallarna blev nedsänkta. Svårigheten blev att finna en "tapp" som bottendelen av låset skall haka i (blev en bultskalle), annars skramlar det nog bort.
Lite trixit att hitta en lämplig vinkel för att kunna komma åt med nyckeln och det är precis det går.
Vänd "smutsskyddet runt låset åt rätt håll så man inte riskerar att smuts kommer in.

Det är riktigt skit att man inte kan lägga något under sadeln.
Jag tror det skall finnas punkteringslagningssats under bakre sidokåpan men har inte orkat kolla. Jag har med mig ett set i packningen vid långfärd.

Är det någon som fixat ett bra kamerafäste till denna hoj?
 

Bifogat

  • Låsmontage K1200S.JPG
    Låsmontage K1200S.JPG
    206.9 KB · Visningar: 268
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top