BMW K1200S på ringen

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Varvtid 7.57 min

http://www.tv1.de/bmwtv/cms/_vm300/52271/asx.asx?bgColor=blue&bst=127x1x215x1

"This machine has incredible balance. Performance, handling and suspension settings all harmonize beautifully, giving a sense of security which I need on the Nordschleife"

"That wasn't a perfect lap, but the potential is astounding. I think the controllability of the machine is the key to this enormous speed on such a demanding track."

"It was enormous fun! You don't have to be a pro to have fun with this machine. A reliable chassis, supreme power, great ergonomics and an excellent sense of control, that's my idea of a good modern sports bike."

Visst finns den för leverans. Angående motorproblemet är detta löst sedan länge

No1 skrev:
Gammal info & men dock lika imponerande...

Pratade med en ingenjör i från BMW på en mässa före jul och han bekräftade att motorcykeln som användes i denna film INTE var en ren productions mc...

Men viktigast av allt, tillförlitlig är den inte då ingen motorcykel av denna mod finns för leverans pga motorproblem...

Patrik,
SWT Racing...

Nope, inte en ren produktions maskin utan en pre-production unit med exakt samma tekniska data som de som leveras fast utan styrdämpare.

Och jag fick min maskin levererad 17e februari så nog finns den för leverans alltid. Det motor problem som BMW åtgärdade innan leverans uppstod på 2 av 100 pre-produktion maskiner, plus att BMW fixade till oroligheterna som motorerna hade kring 3000 varv. Man satte även dit en styrdämpare då någon/några av alla testförare som fått prova dessa maskiner tyckt att de känt instabilitet i vissa lägen.

Jag anser att BMW gjorde helt rätt som tillverkade ett antal 100 cyklar som journalister och racingförare fick provköra. De fick då bra feedback på problem samt att de kunde plocka isär alla maskiner och se fel som det med kamaxeln på 2 av 100 maskiner. Bättre med lite dålig kritik i tidningarna innan produktionen kommit igång på allvar än att producera en massa maskiner som får dålig kritik efter de nått slutkund. Alla nya modeller har ju en och annan barnsjukdom och på det här sättet har de nog fått bort de flesta och värsta. Till och med Centralstödet (Extra tillbehör) har de ändrat längden på.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back