Ronneby-Benny
Gammel-knutte

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hihi, jag förstår det, med dina cyklar!! Då skulle du köra min Succa!!Hightuned skrev:Jag skulle gärna hjälpa till men jag har aldrig kör någon sådan hoj då dess brutala prestanda skrämmer mig.![]()
Inga problem med vibrationer då?? En del påstår att de vibrerar mycket??Gammelsmurf skrev:Det är en slitstark MC. Svaga punkterna kan vara vattenpumpen och att instumentpanelen tar in fukt. Annars är där inte mycket som går sönder. Har en kompis som körde 14000 mil med en -84 och det enda som gick sönder var en tändspole. Jag har själv en K 100 RS som jag far kors och tvärs genom Europa med. Har dock bara haft den ett år men är mycket nöjd så långt.![]()
![]()
Busafreak skrev:Polarn är BMW-frälst och hade tidigare en sådan som du beskriver, vi åkte på rejäla långsträckor och i bland bytte vi hoj. BMW är byggt för långresor och kanske kan uppfattas som en gubbhoj i sportsammanhang med sin kardan o 90 hästar. Bågen är att lita på och med sina hårda väskor är den nästan oslagbar på långresor då modellen också kan finnas med ABS.
Men... även solen har sina fläckar. Motorn lutar "åt fel håll" vid parkering på sidostödet. Detta medsförde ett problem på det tidigare modellerna som senare har rättats till. Oljan rann förbi kolvringarna (som kunde flyta runt varvet och släppa förbi oljan i skarven). Det som händer är ett blåt rökmoln några minuter efter start på mornarna. Ser värre ut än det är. På senare årsmodeller sattes det dit ettt stift i kolvringsspåret (som på en tvåtaktare) och problemet försvann.
Bågarna verkar kunna gå hur många mil som helst.
Ronneby-Benny skrev:Hur var det med vibrationerna då? En del påstår att det är för jävligt, andra säger att det inte är några problem, en handlare varnade mig bestämt för en sådan, el-fel, olje-rök som du nämnt? Måste provköra maskinen för eget utlåtande!! Gärna mer info om du vill?
![]()
![]()
Busafreak skrev:Min (lilla) erfarenhet av körningen är att bågen är helt OK, jag har inte märkt några vibbar i styret eller elfelsproblem. Kontakten till CDI-boxen hoppade ur en gång p g a att den inte var ditsatt ordentligt. Oljeröken slippar man vid flititg användande av centralstödet.
Du kan nog lugnt köpa bågen men tyvärr anser jag att de är övervärderade - de är för dyra både som nya o beg.
Gör som jag vid provkörning av bågar o bilar - prova i motorvägsfart.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |