BMW K100 RS 85a går inte på alla

wipwip

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
brastad
Hoj
olika
har en bmw k100 rs 85 i verkstaden som går på två cylindrar, jag själv kör inte cykel, bara skruvar, men han som har den säger att han har haft av alla insprutare och kollat dom, och dom funkar, och den har gnista på alla, 1 och 4 är blöta på stiften medans 2 och 3 är torra, vi har tagit komptest på den och de va bra, vad kan de va för fel på en sådan här sak tro , kan de va tändboxen som spökar , den va tydligen sådan här när han tog ut den i år ,
 
Trasiga tändkablar kan det vara
Trasig tändspole är också en möjlighet.
En svag gnista kan se ok ut med löst stift men med stiftet på plats,med kompression och gasblandning i förbränningsrummet är det inte säkert den orkar skapa en gnista.
Jag skulle prova att flytta tändkablarna mellan olika cylindrar/tändspolar till att börja med, följer problemet med kablarna är det där problemet sitter. Om inte, prova att flytta tändspolarna mellan olika cylindrar. och se om problemet följer med en av tändspolarna, då är felet i den tändspolen.
 
Modellen har dubbla tändspolar, en till cyl 1&4, en till 2&3.
Byt plats på dom och testa igen.

Alltså, byt från ingången i t-spolen och hela vägen till stiftet.

Lycka till.
Och du, glöm inte att meddela hur det gick!
Behöver du delar, skicka pm.
 
kolla gummihättorna och insugssidans samtliga tätningar till insprutare, mät tändkablar, har för mig att det är kolkablar.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top