BMW i MotoGP med s1000rr motor

Är det alltså klart att dom kommer att tillåta produktionsmotorer i motoGP 2012 ?

Är det alltså klart att dom kommer att tillåta produktionsmotorer i motoGP 2012 ?

Står ju så i artikeln, men om det är sant är en annan sak. Men tanken är ju att få ner kostnaderna i framtiden så det stämmer nog!

Men för mig verkar det obegripligt att den motorn ska kunna hävda sig, det måste ju till rejäla modifieringar för vrid och varvtal.

Hade varit coolt om Bmw hade gett sig in i leken ,tycker det är få cyklar i motogp

Eventuellt kommer man att tillåta den här typen av hojar redan från och med nästa år för att dryga ut startfältet.

Kanonmat, utfyllnad eller vad man vill kalla det. Fler riktiga hojar är vad som behövs.

Ja, men för att någon ska kunna etablera sig så måste dom ju få chansen. Teamen som finns nu i MotoGP har funnits där i alla tider som klassen körts. Att slå sig in i en klass där allt är special-special är lättare sagt än gjort, både från ett regelverksperspektiv, men även ur ett ekonomiskt perspektiv.

Jag tycker det ska bli kul att se BMW:n och vad den kan göra, men jag får lov att hålla med tocar. Kommer krävas en del för att bygga om motorn till en GP-motor.

Visst är det så men en liten tillverkare som Suter kommer aldrig kunna konkurrera med de stora. Det behövs bättre satsningar av Suzuki, Kawasaki och gärna BMW för de är de som har pengar att kunna presentera ngt konkurrenskraftigt. Alla nya regler för att spara pengar är ju bara på de små kostnaderna för de största kommer alltid lägga mer pengar på utveckling och det kommer inga regler åt.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien