BMW HP2 Sport

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Jag var på Bikedagarna i Trollhättan idag och provkörde en BMW HP2 sport:yoparty

Herrejävlar, att BMW kan skapa en sådan hoj!...vägde ingenting, bromsade som en gud och var helt enkelt underbar....vill ha!

Kollade på den och hade det inte varit för pattarna så kanske:D
Hur var vibrationerna i den vid körning????? vid tomgång var det knappt att hojen stod kvar på stödet.

du jämför med en bandit 1200?

Jag jämför inte mot någon, men JA jag har en B12.
Har provat det mesta och blev bara lite imponerad..:tummenupp

Kollade på den och hade det inte varit för pattarna så kanske:D
Hur var vibrationerna i den vid körning????? vid tomgång var det knappt att hojen stod kvar på stödet.

Nu körde jag bara ett par mil men upplevde inga problem med vibrationer

Last edited:
Provade hp2 sport idag på mc-dagen. ball hoj speciellt motorn och ljudet men hjälp vad svampig/gungig den kändes!

Last edited:
Fipplande med dämpare!

Provade hp2 sport idag på mc-dagen. ball hoj speciellt motorn och ljudet men hjälp vad svampig/gungig den kändes!

Då har någon fipplat med inställningarna på dämparna för HP2 Sport är allt annat än svampig och gungig!!! ;)

Demohoj,,,

Det blir nog svårt. Jag tror att alla hojar som togs in till Sverige är sålda, och det finns bara EN (?) demohoj, och den är i Sthlm just nu...

Alla HP2 -08'or är sålda. Den du nämner som BMW Sverige har är inte ens deras, de ska nog lämna tillbaka den till Tyskarna efter HP2 Tour.
(Min mekaniker sa nämligen att när de var till huvudkontoret för kurs så hade de bara en cykel där som inte BMW sverige skulle behålla!)
Så alla som vill provköra måste nog hålla sig vakna och framme för att inte missa detta tillfälle!!!
/j

Var i solna idag och provkörde. Där den förövrigt skall stanna i en dag till! Ifall någon är sugen.

Hade grymma förväntningar på hojen. Ser så oerhört ball ut. Visst var dämparna liiiite svampiga men ändå..effektiva som få alltså! Vilket grepp man fick?? Det var nästan dämparna jag gillade mest. Blev mest besviken på motorn faktiskt. Tyckte inte den var så fantastisk som alla säger. Saknade lite busvrål vid mellanvarv. Tyckte faktiskt att den var liiiite slö? Är jag sjuk?

Dock var chassit något utomjordiskt! Lätt som få och man behövde nästan bara tänka kurva för att hojen skulle svänga.

Jag gillade den skarpt. Dock tycker jag inte det är värt priset. Finns ganska många alternativ med den prislappen...

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back