BMW F800 tråden

Provade en R850R under en dag förra våren. Är det bara jag som verkligen är imponerad av BMW:s blinker-lösning?

Hur många gånger har man inte fått starkt solljus på instrumentpanelen och undrat om blinkersen verkligen är av. Jag tyckte faktiskt att det var en härlig trygghet att kunna trycka på "återställningsknappen" såfort minsta misstanke kom om att blinkersen glömts bort.

Om man ska spara ner på en knapp som du skriver så är det så fall onödigt att ha en knapp på vardera sidan styret. Man kan ha en kombinationsknapp för hö-vä-blink och en separat knapp för avstängning.

FIN bmw modell som jag skulle kunna tänka mig, lite för dyr för mig ännu iaf..Synd att tekniken går tillbaka på nyare japps..hade en fzr 1000 1989, som hade automatisk avstängning av blinkers efter en viss tid i sekunder el efter en viss sträcka passerats.
 
Jag kör R1200ST och vill bara flika in att jag tycker att BMWs blinkersvariant känns helt naturlig. När jag är ute och cyklar trampcykel händer det ofta att tummarna trycker i luften för att hitta blinkersknapparna. Intuitiv konstruktion med andra ord.

Låddan klonkar en del på 1:an och 2:an, men jag antar att den håller ändå.

F800S verkar vara en fin liten hoj. Säkert mer banvänlig än 1200-boxern också.
 
Har nu rullat strax under 550 mil och lådan tycks bara bli bättre och bättre :tummenupp
Min bror kör VFR 800 Vtec och vi bytte hoj lite medans vi tourade sverige, han tyckte BMW lådan va skönare och mjukare än hondans :tungan

Det jag saknade på våran 5-dagars tur va sidoväskor, nu fick jag fördela ut min last på 2 andra hojar och köra med en liten väska på ryggen.

F800s = :kär

I väntans tider. Har beställt en F800S med lev i okt.

Grattis :tummenupp
Färg? Extrautrustning ?
 
Äntligen...

fick man tummen ur röva och beställde sin F800S. Beställde den 14/8, hämtade ut den den 16/8 !!!

Fii satan vilken fin hoj att åka runt på =)
 
Grå S :kär
Färddator, däcktryck, larm?

Vi får åka ut och posera med våra Gråa odjur :tungan
 
oooh skulle vilja höra den sången, jag grinar varje gång jag startar min hoj...
skulle inte snålat när jag köpte den :huvet
Jag har Färddator, Däcktrycks bla, vita blink... köte till cuts och tonad ST ruta.


Blir nog ett slipon i vinter
 

Bifogat

  • sh2.jpg
    sh2.jpg
    55.1 KB · Visningar: 424
Ja, F800 är riktigt skön. Tyvärr fick jag möjligheten att köra en BMW K1200R Sport i går. Den var utrustad med Lazer hotcam...

Jag antar att man får en del extra för 60000 pix till, men att det skulle vara så stor skillnad...
 
BMW körning ikväll

Samling Gädjens trafikplats i Upplands Väsby kl 18. Avfärd kl 18.30 Ni som missade det lyckade föredraget i går JJ kommer med oss till Sigtuna ikväll!!

Jag tänkte nog haka på :)
 
Har nu rullat strax under 550 mil och lådan tycks bara bli bättre och bättre :tummenupp
Min bror kör VFR 800 Vtec och vi bytte hoj lite medans vi tourade sverige, han tyckte BMW lådan va skönare och mjukare än hondans :tungan

Det jag saknade på våran 5-dagars tur va sidoväskor, nu fick jag fördela ut min last på 2 andra hojar och köra med en liten väska på ryggen.

F800s = :kär



Grattis :tummenupp
Färg? Extrautrustning ?

Röd, därför leverans i okt.
Färddator och accra system.:)
 
Jag är nöjd med min F800 :) men...
Efter en liten luftfärd i slutet på April så stod hojen på verkstad i tre månader, hämtade den 20:e juli, körde ca 10 mil sen låste sig växellådan. fick tillbaka den i förrgår och igårkväll när jag var ute en runda så havererade växellådan igen. tror dock mekanikerna har något med detta att göra :mad: Är annars uppe i 600 mil med den och fram till kraschen var hojen underbar :D
 
Tjena, jag har precis köpt en F800s och skulle behöva en länk till något ställe där ägar manualen finns...någon som har den?
 
Trådlyft...

Någon här som gått till F800S från en något motorstarkare och kanske "elakare" hoj och som även lägger en del tid på bana och kan uttala sig om hojens för och nackdelar?

Jag går lite i bytestankar då försäkringspremierna för triplen ökat med ett antal tusenlappar varje år sen 2005, trots att både jag och hojen bara blir äldre...

Jag kör en ~10-15 bandagar, lite smårundor och så en längre (~500 mil) hojsemester per år.
 
Skaffar en F800S

Hej.
Jag köper antagligen en F800S på lördag 2/2 om den håller vad säljaren lovar.
:yoparty
Färg: Sunset yellow. Extrautrustning: Vita blinkers, Färddator, Ensits kuts.
 
Har själv beställt en F800GS gul/svart med extra saker, leverans i början av mars, Fan vad tiden kommer gå sakta.
 

Bifogat

  • f800gs-sida.jpg
    f800gs-sida.jpg
    217.1 KB · Visningar: 209
Någon här som gått till F800S från en något motorstarkare och kanske "elakare" hoj och som även lägger en del tid på bana och kan uttala sig om hojens för och nackdelar?

Jag går lite i bytestankar då försäkringspremierna för triplen ökat med ett antal tusenlappar varje år sen 2005, trots att både jag och hojen bara blir äldre...

Jag kör en ~10-15 bandagar, lite smårundor och så en längre (~500 mil) hojsemester per år.

Jag körde Ducce 999 samt Monster S4 innan jag bytte till F800:a och visst är det skillnad på motoreffekten. Har tyvärr inte kommit ut på bana med BMW:n än men tror nog att det kommer att bli hur bra som helst. Som touringhoj är den utmärkt! Mycket stabil och bensinsnål samt att (jag iaf) man inte kör lika fort med den som med starkare hojar. 999:an var svår att hålla under 160 på motorväg medand BMW:n trivs bäst i hastigheter runt 120-130. Men det är de ekonomiska fördelarna som överväger valet av 800:an samt att den är riktigt snygg!
 
Är det nått som skiljer 08:orna (inte stockholmarna alltså) mot 07:an?

07 kom väl ryckutjämning som inte 06 hade va? Har det hänt mer grejer under cykelns livstid?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top