BMW eRR - eldrivet koncept baserat på S1000RR

  • Thread starter Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date Start date
Räckvidden är ett stort problem på bana:

Batterier stora nog att matcha bensinhojar är fortfarande ganska tunga (och dyra) så man vill inte släpa med sig onödig batterikapacitet runt. Samtidigt vill man så klart inte begränsas av energimängden så hur väljer man rätt storlek på batterierna?
Kommer man vilja/kunna anpassa batteripacket till det event man kör?

Dessutom har vi vissa logistikproblem: Bankörning gör av med sjuka mängder energi så ska man kunna köra 20min per timme och hinna ladda mellan varje pass så vill nog hojen ha ett eget 32A 3-fasuttag. Inte alla banor erbjuder det ens till en hoj så när det dyker upp en hel bunt elhojar så blir det nog jobbigt för huvudsäkringarna.


Finns en del andra funderingar kring säkerhet mm. man behöver titta närmare på men även jag ser fram emot när elhojarna börjar ta över för det är sjukt kul att köra elracer.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top