BMW 650GS Dakar

Morti

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2016
Hoj
Ingen just nu :)
Tjenare!

Jag är en ny mc åkare och forums medlem som håller på att leta efter en relativt billig motorcykel som ska bli min första hoj!

Jag har av någon anledning fastnat för just BWM 650 GS Dakar, men många av dem har gått många mil, den senaste jag hittade hade gått 7000 mil. Jag tänkte att några mer erfarna kanske kunde hjälpa mig om det är mycket eller lite för den modellen och om den skulle vara en bra nybörjar hoj :)

Vad jag har läst om dem så ska dom kunna gå väldigt långt men vill gärna köpa en som inte kommer kräva allt för mycket underhåll! Jag kommer mest köra landsvägar men kan tänka mig att det kommer längre turer i framtiden med när jag känner mig mer bekväm :)

Tjenare och välkommen till mc-världen:)
Har en Dakar som andrahoj och den är riktigt praktisk, bekväm och förvånansvärt rolig att köra. Rotaxmotorn är känd för att klara många mil utan några större fel. Vanligare är slitna lager och läckande packboxar. På den här sidan http://f650.com/forum/forum.php hittar du allt du behöver veta och lite till:tummenupp

Tack för tipset!

Jag var faktiskt och titta på den idag och blev väldigt sugen på att köpa så har jag den redo tills våren! Kanske blir en testkörning nästa vecka! :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT