BMW 320 M-Sport, vad ska jag tänka på?

Med fälg..? Fast jag ska nog lossa m6-fälgar till sommardäck, men vettefan om det blir 17 eller 18 tum.

Jag tyckte själv det var stor skillnad i karaktär på 325 och 320, även om de ligger rätt nära i hästkrafter.

Nej tyvärr inte med fälg, jag köpte 18 tums m3 kopior till sommaren, orginal däcken till m3 paketet var 17 tums fälgar så de satte jag vinterdäck på.

Därför har jag dessa däck lösa till salu. Bra däck/flattire som man kan köra med en stund även om man får punka.

320 har en fyra, 325 en sexa går aldrig att jämföra karaktär trots hästkrafter. Den nya 320, 2008 är dock riktigt trevlig. Fast jag föll ändå för 325 D. Ska chippa till sommaren. 256 häst och lite över 500 newton är ganska trevligt!

Nej tyvärr inte med fälg, jag köpte 18 tums m3 kopior till sommaren, orginal däcken till m3 paketet var 17 tums fälgar så de satte jag vinterdäck på.

Därför har jag dessa däck lösa till salu. Bra däck/flattire som man kan köra med en stund även om man får punka.

320 har en fyra, 325 en sexa går aldrig att jämföra karaktär trots hästkrafter. Den nya 320, 2008 är dock riktigt trevlig. Fast jag föll ändå för 325 D. Ska chippa till sommaren. 256 häst och lite över 500 newton är ganska trevligt!
Ah, okej, då är det inte intressant. M3 fälgar är snyggt dock.

320 har haft en sexa från 1984, ända fram till 2005 då e90 kom och de gick tillbaka till en 4:a.

Senaste 320 och den första 320 hade dock 4:or

http://autopower.se/modellguiden/e46.asp

Ah, okej, då är det inte intressant. M3 fälgar är snyggt dock.

320 har haft en sexa från 1984, ända fram till 2005 då e90 kom och de gick tillbaka till en 4:a.

Senaste 320 och den första 320 hade dock 4:or

http://autopower.se/modellguiden/e46.asp

Ja sorry, det har du rätt i lite trött så här på kvällen!

Jag hade en 320 kombi 2000 med en sexa men 150 häst. slö som attan. Sen hade jag en 520 också med sexa och 150 häst, den chippade jag och gjorde lite annat då blev den okay men inte mer.

Hur sjutton kunde jag glömma bort att det var en sexa! :huvet

Min bil nu!

Bifogat

• bilen.JPG
    bilen.JPG
    70.9 KB · Visningar: 124
Ja sorry, det har du rätt i lite trött så här på kvällen!

Jag hade en 320 kombi 2000 med en sexa men 150 häst. slö som attan. Sen hade jag en 520 också med sexa och 150 häst, den chippade jag och gjorde lite annat då blev den okay men inte mer.

Hur sjutton kunde jag glömma bort att det var en sexa! :huvet

Min bil nu!
Många verkar tror att 320 är en 4:a på alla modeller.

01 kom faceliftmotorn(?) och då hade 320:n en 2.2L 6:a på 170 häst, det var den jag jämförde med 325:an

Fin bil!

Helt klart ett bättre val än 320, jag har haft 318, 320, 325, 518, 520 och nu en 325 D

325 serien är helt klart de bästa av dom! :tummenupp
Håller med dig, hade en 320i Touring med 6:a (med 170 hk) bytte sedan till en 325:a Sedan med 218 hk och kör nu en 320d Touring med 177 hk.
325:an är överlägset den roligaste bilen av dessa. Körde den på 0,86 blandad körning (och aldrig på fartgränsen utanför 50-område), 320d:n går på 0,56 blandad :näsblod

@TS, grattis till ett bra bilval och skit i kebabkommentarerna. :D

Allt under 19" är för folk som inte kan parkera och cheyer.
Ja, det är riktigt. 18 tum är vinterhjulsdimension. Fast i valet mellan 17 och 18 är valet lätt.

Ja, men 18 är turkigt om ej standard.
Pytte eller Turk? Pest eller kolera.
Nja, en riktig turksoffa/Blatte MittiWägen har fulaste tillbehörsfälgen som går att uppbringa, med Fulda-däck. Det sitter inte i storleken.

Last edited:
En BMW med original-tillbehör är alltid snygg. De som slänger sig med uttryck som "turkbil" osv är helt enkelt de som är avundsjuka och inte vågar köra bil med stil. Infantilt. Håll ni er till SAAB, Volvo, VW och Toyota, så slipper ni vara rakryggade på fikarasterna.

Jag rekommenderar du tar en titt på M135-fälgen i 18". Ser ut så här:
large_124710-1162909.jpg

large_124710-1162945.jpg

Finns rätt mycket begagnade fälgar på blocket till BMW...

En BMW med original-tillbehör är alltid snygg. De som slänger sig med uttryck som "turkbil" osv är helt enkelt de som är avundsjuka och inte vågar köra bil med stil. Infantilt. Håll ni er till SAAB, Volvo, VW och Toyota, så slipper ni vara rakryggade på fikarasterna.
Nej, det är riktigt. Jag undrar hur många av belackarna som verkligen har kört en nyare BMW eller Audi?

Att ens prata om Volvo, SAAB eller något annat svenssonmärke i samma andetag som BMW eller Audi är en skymf mot dessa tyska kvalitetsbilar.

Att ens prata om Volvo, SAAB eller något annat svenssonmärke i samma andetag som BMW eller Audi är en skymf mot dessa tyska kvalitetsbilar.

Jag vet iofs inte om Audi förtjänar att nämnas i samma mening som BMW.
Men övertyga mig gärna för jag tittar faktiskt åt en A4 Avant för tillfället och det känns verkligen inte BMW-mässigt.

Jag vet iofs inte om Audi förtjänar att nämnas i samma mening som BMW.
Men övertyga mig gärna för jag tittar faktiskt åt en A4 Avant för tillfället och det känns verkligen inte BMW-mässigt.
Eftersom vi kör både Audi och BMW i hushållet kan jag lätt säga att Audi är snäppet bättre i kvalitetskänsla än BMW. BMW å andra sidan är jävligt rappa i uppträdandet vid inspirerad körning.

Varför i hela friden en Avant? En i övrigt snygg bil med en låda istället för bakdel. Kombisjukan i Sverige är fan en riktig epidemi.

Jag rekommenderar du tar en titt på M135-fälgen i 18". Ser ut så här:

(STORA BILDER)

Finns rätt mycket begagnade fälgar på blocket till BMW...
De där har jag sett, riktigt snygga faktiskt. Vad kör du med för däckdimension på 18"?

Eftersom vi kör både Audi och BMW i hushållet kan jag lätt säga att Audi är snäppet bättre i kvalitetskänsla än BMW. BMW å andra sidan är jävligt rappa i uppträdandet vid inspirerad körning.

Varför i hela friden en Avant? En i övrigt snygg bil med en låda istället för bakdel. Kombisjukan i Sverige är fan en riktig epidemi.

Avant på grund av praktiska skäl, tycker heller inte det är fulare. Enda nackdelen är att det är dyrare.
Låt oss inte bedra oss själva heller, det är dussin-svenssonbilar om än lite halvpremium och bara för att det är sedan känns det inte 911-mässigt jämfört med kombimodellerna.

Jag har visserligen ingen A4 utan en Bmw 330, och jag ångrar bittert att jag inte köpte en kombi. Visst sedan är snyggare, men den är totalt jävla värdelös att få med sig nåt (och det är ju delvis därför man har bil). Även om bagaget ser hyfsat stort ut går det inte att lasta det fullt tack vare den värdelösa lasthöjden.

Avant på grund av praktiska skäl, tycker heller inte det är fulare. Enda nackdelen är att det är dyrare.
Låt oss inte bedra oss själva heller, det är dussin-svenssonbilar om än lite halvpremium och bara för att det är sedan känns det inte 911-mässigt jämfört med kombimodellerna.
Det beror väl på vilken motor och framförallt transmission man väljer. En standard tjänstebilmodell med en sur slirautomat är väl ingen pulshöjare, men det finns ju tack och lov alternativ.

Det beror väl på vilken motor och framförallt transmission man väljer. En standard tjänstebilmodell med en sur slirautomat är väl ingen pulshöjare, men det finns ju tack och lov alternativ.

Audi och BMW är vanliga bruksbilar i min värld. En bruksbil ska vara praktisk.
Vill man ha en sportbil så köper man väl en Porsche från början och inte börjar sossa sig med massa kombinationsbilar. Du har väl inte vinterdäck till hojen? ;)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti