Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kolla det där bmwpower eller vad det numera heter, bästa bilforum jag sett.
Kanske bästa forum över huvud taget vid närmre eftertanke vad gäller information, överblick och lättsamhet.
Endast 3 ägare totalt, varav jag antar första är bilfirma.ALLA föregående ägare är vad du skall kolla.
Felställda hjulvinklar och snedslitna däck är hetaste tipset. M-sportfjädringen kan vara svår att kolla hur dåliga dämparna är pga hårdheten, för säkerhets skull ta med ngn sakkunnig eller åk förbi en verkstad på provturen. Läckande taklucka är ett jobbigt och dyrt fel.
Kolla färddatorn men räkna med att något är paj. Det är sällan dom är hela även på nyare modeller.
På en -03a lär det ha börjat rosta undertill. Kolla hur allvarligt det är och om det kanske är rostskyddat. Är bilen lackförseglad och är lackförsegligen underhållen?
Bilen kan ticka lite vid start men ska inte låta för mkt. Kan bli dyrt om toppen har fel på sig.
Lycka till!!!
Jag har ägt 4 st....
Kanonbilar, inga problem mekaniskt alls på mina, MEN!! kolla rost!! framförallt under huvens framkant, bakluckans insida, samt dörrarnas insidor, 6 års rostskydd gäller, & BMW byter ut allt frikostigt!
M54 motorerna drar olja av naturen, så kolla nivån så den inte gått med för lite olja.
Annars en snygg, skön & sportig bil!
Slö??Bra bilar, dock är spindellederna fram dåliga och kommer behöva bytas nångång efter 17k mil, och dessa kostar nånstans runt 4000 (dyrare hos bmw).
Klimatpanelen kan ge med sig och sluta fungera.
Termostaten dålig samt man måste byta hela huset.
Om "inlägget" (glömt namn) är dåligt på kompressorn måste hela kompressorn bytas.
Rosten som påpekats (dock ska detta vara dom tidiga modellerna och jag har noll rost på min, är iofs helt nylackad).
Som regel finns det inte mycke smågrejer att köpa löst på en bmw utan dom är sammankopplade med flera andra grejer och drar upp priset en hel del.
Lycka till med köpet! Jag är hur som helst jävligt nöjd med min, lite slö kankse med tanke på motorn och vikten men det är en jävligt skön och snygg bruksbil.
Slö??
Jag går från en 90hk passat, jag tror jag blir nöjd..
Tack för ett bra svar annars.
Men om jag inte är nöjd med bilen, hur stor skillnad är det mellan en standard och en m-sport? Som natt och dag eller är det detaljer?
Jag kan köra min E46 325iM -04 på under 0.7 landsväg. Rätt snålt tycker jag.
Om det luktar konstigt i bilen kan det ligga kvar outkörda kebaber i baksätet!
(standardtips till BMW spekulanter)
Sådärja, blev ett köp ändå, men inte -03 och inte M-sport.
Blev en 325i -02, med bus-cd, helskinn, parkeringssensor, elinfällbara backspeglar och lite annat lull-lull. 10900 mil.
Sjukt nöjd just nu, gjorde ett M-test och han hittade inte ett fel på bilen, tyckte den var överraskande fin för en -02
Nu väntar nya fälgar till sommardäcken..![]()
Dålig mobilkamerabild:
Jag är andra ägaren, enda tidigare var en svensk kille på 38år, som inte hade för vana att glömma kebaber.Om det luktar konstigt i bilen kan det ligga kvar outkörda kebaber i baksätet!
(standardtips till BMW spekulanter)
Med fälg..? Fast jag ska nog lossa m6-fälgar till sommardäck, men vettefan om det blir 17 eller 18 tum.Helt klart ett bättre val än 320, jag har haft 318, 320, 325, 518, 520 och nu en 325 D
325 serien är helt klart de bästa av dom!
Säg till om du behöver köpa nya sommardäck, jag har 225/40 17 fram och 255/35 17 bak körda 50 mil köpta 2008 till salu.
18 tum. 17 blir pyttigt.Jag är andra ägaren, enda tidigare var en svensk kille på 38år, som inte hade för vana att glömma kebaber.
GUbbE!
Med fälg..? Fast jag ska nog lossa m6-fälgar till sommardäck, men vettefan om det blir 17 eller 18 tum.
Jag tyckte själv det var stor skillnad i karaktär på 325 och 320, även om de ligger rätt nära i hästkrafter.
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |