blunda och peka?

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Nu behöver jag hlälp att hitta ut!

Jag har fastnat i däckdjungeln! :3freak
Jag skall ha nytt både fram och bak och tänkte shoppa i dyskland.
hittat en trevlig och billig sida: www.mcdackonline.com

Men för det första blir jag inte klok på vad jag skall ha på för sula. Skulle tro att någon form av mittemellandäck skulle smaka.
En hård mitt, då touringranden på de gamla däcket gör sig skrämande påmind varje gånga man kliver in i garaget. samtidigt vill jag ha ett däck som jag kan lita på i kurvorna och som inte tar en halvtimme att få varmt.
Jag vill dock inte behöva byta dem stup i kvarten och let´s face it... man kör inte som rossi hur gärna man än skulle vilja.

För det andra så blir jag inte klok på nuffrerna.
på mcdackonline var det så smart att man kunde gå in och tala om vilken hoj man har... trodde jag... det finns typ 4 olika varianter av M900 M, Monster 900, monster 900 ie monster 900 s ,M 900 M2/ M3. Sanningen och säga vet jag bara att jag har en monster 900 97a. Spelar det nån roll överhuvudtaget? för fälgens skull menar jag.

summasumarum: jag vill ha en snyggt skuren sula, som håller i evigheter amen och som jag kan lite på i kurvorna... vem vill hjälpa mig hitta detta? :)
...nån vänlig själ?

Så här står det på mina nuvarande däck:
bak: 170/60 zr 17 m/c (72w) (detta är en metzler m4 tror jag den hette, sådär nöjd med det)
fram:120/70 zr 17

EDIT: Ibland e man bara dum.... hittade just en stoor fin infosida med massa info om nuffrorna, så de frågorna kan vi ju hoppa över då.
Då återstår bara vilket då... och det kanske är som att fråga folk vilken färg de tycker om , men jag frågar ändå. Vad har ni för åsikter?

Last edited:
kör bara racedäck numer hellre grepp och byta ofta än slitstarkt och halt

I senaste bike gjorde test på sporttouringdäck. 1:a blev Metzeler Roadtec z6, 2:a Pirelli strada, 3:a Continental roadattack.

Jag själv har bara bra erfarenheter av continental, riktigt prisvärda däck. Vill du ha mer grepp fram kan du köra med continental sportattack fram (sportigare) och roadattack bak.

Jag köpte sportattack till väldigt bra pris hos www.mynetmoto.com

Jag svarar som vanligt, jag körde bana utan problem med ett gammalt battlax bt54. Touring rakt av, och det höll mig kvar på banan utan problem.

Det var iofs min andra eller så bankörning, så det gick säkert inte jättefort, men betydligt snabbare än på väg iallafall.

Hade Pilot Road bak och M1 fram på Bladen. Helt ok!
Vill du ha lite mjukare så kan jag rekommendera Pilot Power! :tummenupp

Jag har under det senaste året kört med Michelin Pilot Power fram och Road bak för lite bättre livslängd. Bakdäcket har fortfarande ca 4 mm mönster kvar på mitten efter 600 mil, och greppet har aldrig varit något problem, inte ens vid bankörning med ett och annat knäskrap. Jag tycker med andra ord att Pilot Road är en utmärkt kompromiss. Framdäcket har jag dock inte testat.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna