bluffmakare

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Detta var svaret jag fick när jag skickade mail till en tysk med en lite väl billig r6

Hello,
The bike is located in UK and that`s because I`ve just moved here a month ago with my job.The bike is a German Model.The bike is in perfect shape. No accidents, no dents, no scratches, no cracks, no damage.Kept inside. It is in showroom condition. All service - on time. Bike is road redy.Used only on limited weekend basis in the summer.The bike has a clear title.The bike is paid in full.
I will provide you all the papers you need for the bike together with
the CLEAR Title.This will be transferable to your name.
E-mail me back if you are interested to buy!
but it is a little problem- i have another buyer who want the bike but he will annouce me tomorow evening if we can do the deal.So if you realy want the bike and have cash you can send me by Moneygram or by Western Union 50% and I will keep it for you and this is a way for me to to assure my deal.
So, if you are really interested now all you have to do is to go to Moneygram or Western Union make the transferr and send me exactly those info:

Sender`s complete name:
Address:(City:Country:Zip:)
Receiver`s complete name:
Address: (City:Country:Zip:)
MTCN (money transfer control number) - for Western
Referrence number - for Moneygram
The amount (50% from entire price)

My name is Anrew Wiliams
Street : 49 LONDON WALL
City : LONDON
ZIP code : EC2M 5QB

Best Regards!

epost billycoco22@yahoo.com

Ja en upprepning på ngn vi sett en miljon ggr här på sporthoj MEN jag är mest nyfiken på vad smilysarna gör i texten?:)

Lawner skrev:
2581326 Detta var svaret jag fick när jag skickade mail till en tysk med en lite väl billig r6

Hello,
The bike is located in UK and that`s because I`ve just moved here a month ago with my job.The bike is a German Model.The bike is in perfect shape. No accidents, no dents, no scratches, no cracks, no damage.Kept inside. It is in showroom condition. All service - on time. Bike is road redy.Used only on limited weekend basis in the summer.The bike has a clear title.The bike is paid in full.
but it is a little problem- i have another buyer who want the bike but he will annouce me tomorow evening if we can do the deal.So if you realy want the bike and have cash you can send me by Moneygram or by Western Union 50% and I will keep it for you and this is a way for me to to assure my deal.
So, if you are really interested now all you have to do is to go to Moneygram or Western Union make the transferr and send me exactly those info:

Sender`s complete name:
Address:(City:Country:Zip:)
Receiver`s complete name:
Address: (City:Country:Zip:)
MTCN (money transfer control number) - for Western
Referrence number - for Moneygram
The amount (50% from entire price)

My name is Anrew Wiliams
Street : 49 LONDON WALL
City : LONDON
ZIP code : EC2M 5QB

Best Regards!

epost billycoco22@yahoo.com

Tja, vill du ge bort pengar så kan du lika gärna skicka dom till mig, jag har mer nytta av dom och jag lovar att dom går oavkortat itll min hoj..

Man ska aldrig skicka pengar via WU för att det går inte att spåra och dom här bedrägerierna är väldigt vanliga, speciellt på mobile.de där du förmodligen hittade hojen.

Är det för billigt för att vara sant är det fömodligen just det, inte sant!!!!

Kan ju faktiskt vara så att han kränger billigt och han helt enkelt har en annan köpare på den som prutat lite!

Blå R1 skrev:
2581345 Kan ju faktiskt vara så att han kränger billigt och han helt enkelt har en annan köpare på den som prutat lite!

...Och denna ärliga kille tyckte det var smart att ordagrant kopiera texten som används i dessa bedrägerier som funnits i flera år?

Blå R1 skrev:
2581345 Kan ju faktiskt vara så att han kränger billigt och han helt enkelt har en annan köpare på den som prutat lite!

Så är inte fallet kan jag garantera!!

De som använder western union har inte rent mjöl i påsen....

Dessutom betalar man inte i förskott på en utlandsaffär om man inte känner varandra!!

Såg ingen programmet med reportern som åkte till Frankrike och stämde träff med några Kenya-brev-skrivare?

Shit vad sura dom blev. Men kul att se.

Lawner skrev:
2581326 Detta var svaret jag fick när jag skickade mail till en tysk med en lite väl billig r6

Western Union
Ringer det ingen klocka?
Dålig stavning och Western Union.

Vem köper en osedd begagnad hoj förresten???

Chronic skrev:
2581343 Ja en upprepning på ngn vi sett en miljon ggr här på sporthoj MEN jag är mest nyfiken på vad smilysarna gör i texten?:)
kolon-parantes visas som smiley. Snubben har satt paranteser runt adressen och avgränsat med kolon. Han borde tänkt på att mailet kanske skulle klippas in ett forum som gör om till glada gubbar och lagt in mellanslag mellan.
såhär => Address : ( City:Country:Zip: )

Eftersom han befan sig i london så skickade en polare ett mail och fågade om han kund komma på torsdag och köpa eftersom han var skulle till londan i dag.

Svaret:

Hello,
The bike is located in Italy.The bike is a German Model.The bike is in
perfect shape. No accidents, no dents, no scratches, no cracks, no
damage.Kept inside. It is in showroom condition. All service - on time.
Bike
is road redy.Used only on limited weekend basis in the summer.The bike has
a
clear title.The bike is paid in full.
I have the bike in Italy because I `ve just moved here two months ago
and I have some health problems(I will make an operation) and I want to
sell
it very quick.
Best Regards!

Lawner skrev:
2581729 Eftersom han befan sig i london så skickade en polare ett mail och fågade om han kund komma på torsdag och köpa eftersom han var skulle till londan i dag.

Svaret:

Hello,
The bike is located in Italy......

OK, då kan väl nästa polare maila och säga att han är i Italien imorgon. Fortsätter ni sedan
så ett tag, så hamnar säkert hojen till slut i Sverige. Då kan du ju i lugn och ro ta en titt
på den innan du bestämmer dig!

(att ni orkar...)

stronzo skrev:
2581808 OK, då kan väl nästa polare maila och säga att han är i Italien imorgon. Fortsätter ni sedan
så ett tag, så hamnar säkert hojen till slut i Sverige. Då kan du ju i lugn och ro ta en titt
på den innan du bestämmer dig!

(att ni orkar...)

Du är inte dum du.....då får han sin billiga R6 trots allt :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back