Bluffköpare på Blocket??

Svara i deras egen ton, typ,

THE COST OF THE BIKE IS $10,000 (TEN THOUSAND UNITED STATES DOLLARS AND ZERO CENTS) WITH THE POSSIBILITY OF USING THE BIKE TO FIND HIDDEN TREASURES WORTH UP TO $250,000,000 (TWO-HUNDRED-FIFTY MILLION UNITED STATES DOLLARS).

WITH GREAT REGARDS FROM OUR HUMBLE KINGDOM IN THE NORTH MAY GOD BLESS OUR KING CARL XVI GUSTAF

NORMALLY WE WOULD HAVE TO PAY $5000 IN EXPORT TAX, BUT SINCE MY COUSIN LASSE-GURRA AKTERSNURRA IS HANDLING EXPORT ISSUES YOU WILL NOT HAVE TO PAY THAT FEE IF YOU FIRST SEND HIM $500 ON HIS PAYPAL ACCOUNT FOR ADMINISTRATIVE COST. WHEN HE HAS RECEIVED THE $500 I WILL SEND YOU THE BIKE, YOU CAN PAY THE REST LATER BECAUSE I TRUST YOU

:banana

THE COST OF THE BIKE IS $10,000 (TEN THOUSAND UNITED STATES DOLLARS AND ZERO CENTS) WITH THE POSSIBILITY OF USING THE BIKE TO FIND HIDDEN TREASURES WORTH UP TO $250,000,000 (TWO-HUNDRED-FIFTY MILLION UNITED STATES DOLLARS).

NORMALLY WE WOULD HAVE TO PAY $5000 IN EXPORT TAX, BUT SINCE MY COUSIN LASSE-GURRA AKTERSNURRA IS HANDLING EXPORT ISSUES YOU WILL NOT HAVE TO PAY THAT FEE IF YOU FIRST SEND HIM $500 ON HIS PAYPAL ACCOUNT FOR ADMINISTRATIVE COST. WHEN HE HAS RECEIVED THE $500 I WILL SEND YOU THE BIKE, YOU CAN PAY THE REST LATER BECAUSE I TRUST YOU

WITH GREAT REGARDS FROM OUR HUMBLE KINGDOM IN THE NORTH MAY GOD BLESS OUR KING CARL XVI GUSTAF

Det här är ju briljant! Kan ingen testa!? HAHAHA :rofl

hahaha din kusin har så gött namn att jag nästan kan skicka han 500 dollars bara därför :)

Verkar som dom vill köpa dyrare saker med.. kompis som skulle sälja husvagn för 180 tusen så kom mejlet att han jobbade som FN arbetare i dom utsatta områdena och kunde inte kolla på den själv så transportföretaget skulle hämta den osedd...... ja jösses stackars FN-arbetare som sliter så hårt...

men att maila och överhuvudtaget tro att man ska få något sålt är totalt meningslöst.

kan inte hålla med: jag har en kompis om sålde sin bil via sms för 100k. jag har sålt flera saker bara via mail. så visst går det. samt så har jag gjort upp affärer per mail eller sms, dock har jag ring säljaren för att komma överäns var man ska träffas.. MEN visst är sanorlikheten störst att jag/andra ringer om man är riktigt intreserad av en bil/hoj..

Det har existerat under flera års tid på blocket, dock har det ökat den sista tiden.

2004 när jag skulle sälja en SAAB 93 Aero, så hörde en snubbe av sig från Bahamas han skulle köpa den till sin dotter.
Då var det kulor via western union o.s.v. samma visa med fraktbolag o.s.v. Jag erbjöd honom hemleverans, till en billigare peng än vad han angav, skrev att jag och mina ryska affärskollegor ändå skulle dit i affärer och att vi kunde göra upp kontant på plats.

Han nappade inte på dealen:arsele

kan inte hålla med: jag har en kompis om sålde sin bil via sms för 100k. jag har sålt flera saker bara via mail. så visst går det. samt så har jag gjort upp affärer per mail eller sms, dock har jag ring säljaren för att komma överäns var man ska träffas.. MEN visst är sanorlikheten störst att jag/andra ringer om man är riktigt intreserad av en bil/hoj..

Naturligtvis går det att sälja via sms. Men det förutsätter att det är en människa som skickat smset och varit intresserad, inte att en kille i Nigeria skickat ut ett mass-sms till alla annonsörer som man sedan svarar på. Det är ganska lätt att genomskåda ett sånt.

Semester?

Starstriker - Har du semester? :D

Fast visst blir trådarna lite tjattiga.
Folk är väl blåögda och förhoppningsfulla.

Säkert nån tomte som går/gått på det,annars hade inte bluffarna gjort en sån marknad av det.

Naturligtvis går det att sälja via sms. Men det förutsätter att det är en människa som skickat smset och varit intresserad, inte att en kille i Nigeria skickat ut ett mass-sms till alla annonsörer som man sedan svarar på. Det är ganska lätt att genomskåda ett sånt.

men sen så finns det vissa som låter väldigt trovärdiga..
jag kontaktede en säljare ang en bil, som var väldigt billig.. ville se vart de leder.. men när jag började ställa lite konstiga frågor så slutede hon att höra av sig.. jag orkar inte dra hela historian men skulle man varit lite blåögd så skulle man ha gått på det.! sen vet jag inte vad hon skulle får ut av det hela? att man skulle skicka handpenning i förskott kanske? inte vet jag? men det finns massor av konstigt folk på B.

Det här är ju briljant! Kan ingen testa!? HAHAHA :rofl
Tråden blev inte så värdelös trots allt eller?

Jag fick ett mail igår från en belider17@gmail.com som var intresserad att köpa hojen som jag hade (haft) ute på annons. Det skrevs i mailet på perfekt svenska. Inget misstänkt så långt.
Jag svarade honom att den redan var såld. Nästan omedelbart kom ett svar på engelska att han ville köpa hojen. :va

Hette inte han Kalle Gurra Aktersnurra? :va Har ett svagt minne av att jag läst något om det i DN en gång för flertalet år sedan.

Nope, kollade alltid i varje ny årgång. "Aktersnurra, Lasse-Gurra" stod det, det är jag 100% säker på

Men det påstods även finnas en Nisse-Gurra Aktersnurra, och att nån av dom spelade i något rock band, Vag Dag, allt enligt en av sporthoj.coms mer seriösa trådar: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1136942&postcount=54

Svara i deras egen ton, typ,

hahahahaaha!!!!!:hihi

Ursäkta att jag drar liv i en något föråldrad tråd, men var den färskaste jag hittade efter en snabb sökning.

Även jag har fått liknande scam-erbjudanden som tidigare rapporterats här på Sporthoj. I mitt fall var det "charlesdempsey2010@gmail.com" som ville sätta över pengarna till mitt Paypal-konto och sen skicka en kurir som hämtar hojen.

Att det är skumaffärer har jag inget tvivel om, men vad jag blir väldigt nyfiken på är VAD får dessa scammers ut av det hella. Alltså hur går bluffen till?
Kan man skaffa ett nytt kontokort som kopplas till ett tomt bankkonto som knyts till ett nytt Paypal-konto, ta emot pengarna och sen stänga ner kort, bankkonto och Paypal-konto och glatt spendera pengarna? Vart ligger själva haken i dessa "magnifika erjbudandena"?

Det undrar jag också...

Kan man "hustle a hustler" så att säga?

Ursäkta att jag drar liv i en något föråldrad tråd, men var den färskaste jag hittade efter en snabb sökning.

Även jag har fått liknande scam-erbjudanden som tidigare rapporterats här på Sporthoj. I mitt fall var det "charlesdempsey2010@gmail.com" som ville sätta över pengarna till mitt Paypal-konto och sen skicka en kurir som hämtar hojen.

Att det är skumaffärer har jag inget tvivel om, men vad jag blir väldigt nyfiken på är VAD får dessa scammers ut av det hella. Alltså hur går bluffen till?
Kan man skaffa ett nytt kontokort som kopplas till ett tomt bankkonto som knyts till ett nytt Paypal-konto, ta emot pengarna och sen stänga ner kort, bankkonto och Paypal-konto och glatt spendera pengarna? Vart ligger själva haken i dessa "magnifika erjbudandena"?

Pay-pal kontot innehåller inga pengar, det ser bara så ut. Så fort hojen är levererad och du ska ta ut pengarna så är kontot soprent. Det kan också vara så att du tar ut pengarna från Pay-pal och har fått mer än hojen kostar, vilket ska täcka frakten. Du lämnar över fraktpengarna till den som hämtar hojen och två dagar senare kommer ett meddelande från din bank att Pay-pal kontot var tomt, så banken vill ha tillbaka hela summan........

Back