Bluffbolag igen?

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Tja, alla är inte utrustade med sådant oehört intellekt och stort förstånd som ni är innehavare av . Därför fungerar ju bedrägerierna.

Dock, genom varningar i SH t ex så uppmärksammas det mer och färre bli lurade.

Har ej dykt upp någon SH-medlem ännu, förutom en nyreggad, som har lagt handpenning.



trodde ej man behövde ha ett så jätte stort intellekt för att förstå att om något säljs till under halva priset mot vad det är värt så är något fel.

sen vad det gäller handpenning så är det kanske bara en i denna tråden som lagt det. läs annars tråden om mikaels bilförmedling och andra trådar så fattar du nog.


men man får ju hoppas att det gör nytta dessa "varningarna" som skrivs här på SH
 

Borge

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2009
Ort
..
Hoj
ingen ännu
Om det verkligen är denne Herr Larsen som är den som blåser folk har han inte gjort sig speciellt svår att spåra. Efter ett par minuters internettande har jag hans personnummer och adress.

Fast, det kanske bara är en alkismålvakt, vad vet jag?

jag fick hans personnummer och allt av honom. Vem tror att ett HB registrerat på rätt person med personnummer samt organisationsnummer är en lurendrejare? Inte jag iallafall! Ska lyda gears råd och sök på kontonumret men tror ej det hjälper. Men eftersom ett flertal har betalat in borde polisen kunna spärra kontot och föra tillbaka pengarna, brottet är ju solklart!
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
trodde ej man behövde ha ett så jätte stort intellekt för att förstå att om något säljs till under halva priset mot vad det är värt så är något fel.

sen vad det gäller handpenning så är det kanske bara en i denna tråden som lagt det. läs annars tråden om mikaels bilförmedling och andra trådar så fattar du nog.


men man får ju hoppas att det gör nytta dessa "varningarna" som skrivs här på SH

Okej, jag överdrev nog definitivt ditt intellekt....

Jag själv länkade bl a tidigare till den tråden.:hihi

Vem tror att ett HB registrerat på rätt person med personnummer samt organisationsnummer är en lurendrejare?

Litet tips på vägen
Ett HB har alltid minst två personer inregistrerade som ägare.
Värt kanske att kolla vem den andre är...
 
Last edited:

Lone

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Gällivare
Hoj
1997, BMW K1200RS
Larsen Bil & Båt Handelsbolag
Org.nummer: 969739-1754 Bolagsform: Handelsbolag
STYRELSE OCH ANDRA ÖVERVAKANDE BEFATTNINGAR
Larsen, Finn Erling (f. 1956), Bolagsman
Nilsson, Dan Erik (f. 1978), Bolagsman

Firmatecknare
Firman tecknas gemensamt av
-bolagsmännen
 

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
klart man kan sätta in handpenning på konto

det gjorde jag sist på min zx9r,inga problem där
fastän killen bodde i bromölla(12mil från hbg)

men ofast så handlar det nog om magkänslan .

killen i höganäs hade "för bra" priser på sina mc men inte på bilarna
lite konstigt tycker jag.


en polare köpte en r1 04(nya modellen) för 41.500 på blocket så fynd man man ALLTID göra..
den hojen skulle egentligen ha leggat på minst 65tkr ,men nu gjorde polaren ett riktigt fynd.

synd om dem som blivit blåsta.
 

Borge

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2009
Ort
..
Hoj
ingen ännu
Okej, jag överdrev nog definitivt ditt intellekt....

Jag själv länkade bl a tidigare till den tråden.:hihi



Litet tips på vägen
Ett HB har alltid minst två personer inregistrerade som ägare.
Värt kanske att kolla vem den andre är...

Tack för hjälpen, har gjort det men finner inte så mycket, dock finns det en Dan Nilsson i karlstad, där vi också hamnade då vi spårade IP:n från ett mail av honom. Ska ta och ringa denna kille och kolla lite, låtsas vara en telefonförsäljare.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
en polare köpte en r1 04(nya modellen) för 41.500 på blocket så fynd man man ALLTID göra..
den hojen skulle egentligen ha leggat på minst 65tkr ,men nu gjorde polaren ett riktigt fynd.



var det den lavaröda som var till salu runt jul ?

import & med renoverad låda ?
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Känns som att de kommer dyka upp på Råd & Röns svarta lista i februari (då den uppdateras)

Edit.

Mailade ARN, (Allmäna Reklamationsnämnden) nyss och kollade om de hade några anmälningar på sig, men det hade de inte... Iofs ett nystartat bolag, men de som drabbats av denna lurendrejare kanske borde anmäla företaget just dit...
 
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Kanske dags att någon ger igen lite och ser till att han får lite oväntade samtal om en annons som ligger ute på låt oss säga knullkontakt.se eller bodycontact.se :D
Hans nummer kan ju ligga i en annons från nån tjej som vill ha kontakt med varenda karl på sidan för heta möten. ;)

Bara ett förslag. :hihi
 

Borge

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2009
Ort
..
Hoj
ingen ännu
Känns som att de kommer dyka upp på Råd & Röns svarta lista i februari (då den uppdateras)

Edit.

Mailade ARN, (Allmäna Reklamationsnämnden) nyss och kollade om de hade några anmälningar på sig, men det hade de inte... Iofs ett nystartat bolag, men de som drabbats av denna lurendrejare kanske borde anmäla företaget just dit...
Han har minst 10 anmälningar på sig, som borde vara relaterade till det företag, men anmäler via dem där också om det är tll någon hjälp! Någon som har mer förslag? Vi försöker spärra kontot och på så sätt stoppa honom.

Vi har eventuellt fått tag på hans kompanjons adress, Dan, Erik Nilsson

Personnummer: 780730-4071

Lundbergsgatan 8
217 51 Malmö

Men inget svar på hans två mobiltelefonnummer, "De nummer du an ska nå, är inte i bruk.."
 

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
sundsvall
Hoj
no one
En tanke är att flera bilder är tagna utomlands?
Vilket en "seriös svensk" bedragare inte skulle använda i sverige.
Jag skulle tro att vill ni hitta dessa killar får ni åka till deras hem orter och söka busstationen. Troligen är dom målvakter som fått en tusing var!
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Är det en lurendrejare så häng ut honom, för genom svensk lag när han aldrig åka dit!

Det är ju så synd om dom stackars brottslingarna :mad: :zpy
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top