Bluff-faktura

Annars skulle många journalister sitta inspärrade. Men det skulle säkerligen även kunna få negativa konsekvenser... :brinnerup

Nej.
Det är helt tillåtet att spela in alla sina telefonsamtal utan att berätta något för den/de andra parterna.

Fullt tillåtet att spela in samtal utan att berätta om det så länge den som spelar in samtalet är med i samtalet.

Sorry, jag gjorde mig bara lustig över alla som svarade samma sak efter varandra, men nu vart det en till.:banana

Men nu när vi endå är på ämnet, gäller det video oxå?:crash

:rofl :rofl :D

Man kan ju alltid själv också spela in. Sänker ju trovärdigheten ordentligt hos motparten ifall vissa delar av två inspelningar stämmer, men den du kan uppvisa är ett antal minuter längre utan mystiska klippningar.

Eller så kapar man massor av tid genom att inte figurera alls i olika inspelningar och får slut på historien istället.

Sorry, jag gjorde mig bara lustig över alla som svarade samma sak efter varandra, men nu vart det en till.:banana

:) Jag förstod det. Och tog tillfället i akt att tramsa lite jag med. :krama

Nu ska jag testa gå OnT: De gånger jag fått fakturor jag vet är oriktiga så kastar jag dem. Hot om fogde och inkasso är bara tomt skrammel och det vet både jag och företaget.
När de väl nått inkasso så bemödar jag mig med att svara. Då ber jag inkasso visa att fordran är riktig. Eftersom de inte kan det och fordran därmed är ogiltig så kan inte inkasso enligt lag driva in några pengar, vilket innebär att de direkt avskriver fordran.

Orka tjabba med fuskföretag. Däremot inkasso vet precis vilka lagar de ska följa och lagen säger att bevisbördan ligger hos den som hävdar skulden.
Så ha is i magen och skit i påminnelser och trams.

Ja, det är just det vi skriver... :fatta!

Jag tror jag citerade fel inlägg, haha. :)

Men nu när vi endå är på ämnet, gäller det video oxå?:crash

Du är säkert bara fånig, men jaoh. :) Du får filma vad fan du vill så länge det inte är skyddade områden, eller ägaren av området du är på säger att du inte får. ;)

Last edited:
Man får inte spela in samtalet om man själv är ovetande.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back