Bluetooth

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Tänkte ta o köpa en B-tooth tranceiving key till burken så att jag kan synka datorn med den nyinköpta mobilen :) Tyckte att det vore kul o höra om någon härinne har testat det? Vilken modul använder ni då? Jag hittade 2 st. från MSI på webhallen, båda kostar lika mkt förutom att den ena har sämre räckvidd. Den sistnämnda finns även inne nu på deras lager. Vilken bör jag välja? Bifogar länk till båda mottagarna.

http://www.msi.com.tw/program/products/communication/cmu/pro_cmu_detail.php?UID=449&MODEL=MS-6970

http://www.msi.com.tw/program/products/communication/cmu/pro_cmu_detail.php?UID=326&MODEL=MS-6967

Räckvidden har jag inte täntk så mkt på.
Sitter ju vid datorn så några 30 meter tror jag inte jag har behov av.

De såg så stora ut.

zykl0n skrev:
Räckvidden har jag inte täntk så mkt på.
Sitter ju vid datorn så några 30 meter tror jag inte jag har behov av.

De såg så stora ut.

Men du kan ju använda mobilen att fjärrstyra datorn, t.ex. winamp och mediaspelaren. Då kan det vara bra om den har lite längre räckvidd :)

Spana in den här videon t.ex. :D (dock är det en mac han fjärrstyr, men borde funka till pc också:))
http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/iTunesControllerDemo.html

Last edited:
Nisse: IR är föråldrat, nu är det blåtand som gäller :rock

Spiken skrev:
Nisse: IR är föråldrat, nu är det blåtand som gäller :rock
Du menar köpa dyra saker istället för att köra gratis och som funkar skitbra? :p Om man nu ändå ska ha mobilen vid datorn är det ju nästan bara onödigt...:p

Hmm...Så du menar att blåtand är nytt då eller? :p igen ;)

Nisse Järnet skrev:
Du menar köpa dyra saker istället för att köra gratis och som funkar skitbra? :p Om man nu ändå ska ha mobilen vid datorn är det ju nästan bara onödigt...:p

Hmm...Så du menar att blåtand är nytt då eller? :p igen ;)
Nope, säger absolut inte att blåtand är nytt, bara att den tekniken utvecklas hela tiden vilket inte IR görs längre. Att köpa en mottagare till datorn kostar en 335 kr vilket jag t.o.m. tror är billigare än vad du betalade för din ir adapter. Anledningen till att jag tyckte det vore lite ballt med såndär adapter är ju först o främst för att fjärrstyra burken, men även för att kunna fixa över bilder o dyl. till/från mobilen :)

Hejpåre :p

köpte en original blåtandsmodul till mitt MSI-moderkort, 170 spänn kostade det! :D
Funkar lite sådär, tycker jag. Ibland går det inte att ansluta till telefonen. Men oftast går det, och det är rätt smidigt. Bara att plocka in ringsignaler, java, och annat kul efter behag. Man behöver inte ens hämta telefonen, den kan ligga kvar i hallen. :tummenupp

Tänkte skaffa en datakabel först, men den hade nog varit dyrare än 170 spänn.
Hade lite problem vid installationen dock.Man kopplar ur en usb 2.0-port internt och ansluter modulen där, men det följde inte med någon kabel till detta. Kunde inte få tag på nån heller, så jag fixade en egen av lite överblivna datorkablar och kontakter. Funkade finfint.

Glöm 30 meter. Blåtandspecifikationen är satt till 10 m. Vilket effektivt ger ca 6-8 m. beroende på pryl och position.

/Knubblo

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back