Bluetooth, K700i, Mp3 och jag...

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Just det. Nu har jag låst upp min mobil från Vodafone och tänkte bli fjortis för en stund och fixa in lite olika teman och ringsignaler.
Spelar det någon roll vilken Bluetooth-adapter jag köper till datorn, eller är det nån special för skitmycket pengar man ska ha?? Tänkte gå och inhandla en sådan här makapär idag:
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q1q3q855&ic=N&sw=16419

Dom har även en sån här, men den är dyr...
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q1q3q855&ic=N&sw=16478

Sen skulle det ju vara bra om nån kunde tipsa om lite ställen man kan fixa dessa teman och grejer gratis och bara tanka över till mobilen!! Tänker inte sponsra Jamba.

Funkar nog med vilken som.
Har själv en D-Link och de är inte speciellt dyra.
Angående prylar till telefonen så prova att söka på de vanliga fildelningsställena.

Tackar för svaren!

Ska åka imorgon och införskaffa en sån. Hoppas att mp3 spelaren i luren är någorlunda så att man kan använda den på tex. spårvagen...

juha01 skrev:
Tackar för svaren!

Ska åka imorgon och införskaffa en sån. Hoppas att mp3 spelaren i luren är någorlunda så att man kan använda den på tex. spårvagen...

Får hoppas att du inte ska åka spårvagn så långt då, blir inte många låtar på 42mb. :)

Ulf W skrev:
Får hoppas att du inte ska åka spårvagn så långt då, blir inte många låtar på 42mb. :)

Bara för slölyssna duger det att köra med 96 kbit/sec, 1/3 så stora filer som normalt. 17 låtar stuffade jag in i min förra veckan. Synd att det tar så JÄMRA tid bara med slö-tand. Ca 30kb/sec får jag maximalt. Vad får ni andra?

andersbrink skrev:
Bara för slölyssna duger det att köra med 96 kbit/sec, 1/3 så stora filer som normalt. 17 låtar stuffade jag in i min förra veckan. Synd att det tar så JÄMRA tid bara med slö-tand. Ca 30kb/sec får jag maximalt. Vad får ni andra?
Får max 30kb/s med min D-link... Ligger mestadels runt 20-25. Det är lite slött, men funkar...

ja det går ruskigt långsamt med blåtanden. Hur fort går det med datakabel?

http://www.mobile9.com/ regga er på det forumet, där finns det massa spel och program till k700'an mm.

MHK skrev:
Ändra volym o sånt? de vill jag med. Har bluue inbyggt i bärbar... vilka program behöver jag?

Jag fick med ett program med blåtandsaddaptern. Annars funkar ett program som heter FMA nånting bra. I luren finns det mesta inlagt, kika under Kommunikation ---> blåtand ---> fjärrstyrning.

EDIT: länk till en annan tråd. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=70969

Funkar kanon! Tackar för tipsen.

Hur kan jag ändra bitrate på mina mp3 så att dom inte tar så stor plats då?? Gratis såklart...

juha01 skrev:
Funkar kanon! Tackar för tipsen.

Hur kan jag ändra bitrate på mina mp3 så att dom inte tar så stor plats då?? Gratis såklart...

Jag gör en playlist i Winamp och låter sen LAME MP3 skriva till ett bibliotek som man får ange före det man får ange bitraten.

andersbrink skrev:

Jag har aldrig fått över 5 kB/sek men har iofs aldrig skickat filer större än 40-50 kB. Blåtand är enligt spec:en på 700 nånting kbit/sek så man borde ju komma upp i iaf 60-70 kB/sek kan man tycka.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år