Blue Flame Exhaust... Grymt!!!

Sodapop

Elite <1337>
Gick med
5 May 2004
Hoj
*KTM 690 DUKE (Såld)*Suzuki GSXR 750 -02 (Såld)
Hej alla!
Tänkte visa lite bilder på mitt nya slipon.
Vart ett ovalt kolfiber med dual port. Såååå otroligt snyggt. Vilken byggkvalite. Men skit i det, vilket ljud och vilken skillnad på effekt/vrid!?
Okej, visste att effektökningen är minimal, speciellt med slipon, men vridet måste fått sig en rejäl knuff uppåt för hojjen är som natt och dag nu jämfört med innan. Mycket mer benägen att lyfta på framhjulet och upplever även gasresponsen som snabbare. Jaja är grymt nöjd som ni märker. Kul med ett system som är lite ovanligt, inte så många som har detta misstänker jag. Eller om ni finns där ute, skriv gärna vad ni har och vad ni tycker om det.
Mitt köpte jag iaf här i Örebro utav Garabedian Racing.

/Sodapop

PS. Hoppas bilderna syns jag bifoga

Bifogat

• Bild008-1.jpg
    Bild008-1.jpg
    138.1 KB · Visningar: 323
  • Bild009-1.jpg
    Bild009-1.jpg
    126.6 KB · Visningar: 506
Inte för att jag tummat på grejorna, men det SER iaf kvalikativt ut...och snyggt såklart :tummenupp

Kan tänka mig att ljudet är en sång för gudar... :yoparty

Ljudet ja... Är super nöjd. Fick precis det där dova ljudet som gör att den låter större än 750 kubik. Mkt tack vare kolfibern. Sen så låter den "lagom" mkt dvs den låter men inte överdrivet så man får huvudvärk. Sen ju mer jag varvar dessto mer ylar den fint förstås!!

Hur är det i jämförelse med ett Yoshi som jag har tror du? :rolleyes:
Byta ja me kanske?

Svårt å säga förstås. Yoshi har jag alltid sett som ett erkänt bra märke precis som akra och micron. Men jag lovar Blue Flame lätt är med och "spelar med dessa grabbar". Jag gick iaf slutligen på utseende. Där tycker jag Blue Flame verkligen hittat en vinnande design. Deras blå färgade titan slipon är riktigt snyggt, har en kamrat som har det på sin. Men jag ville ha kolfiber ändå å vart som sagt mkt nöjd. Är du sugen på att byta så absolut, prova!
Du får räkna med 2-3 veckors lev tid då systemet bara tillverkas mot kundorder. Så räkna inte med att hitta dessa liggandes på några hyllor i butik... Men väntar man på nåt gott sä är det bara härligt, eller nåt.

borde väl va av bra kvalitet, jag menar dom spelar i samma prisklass som de "finare" märkena, men jag håller med dom ser ruskigt fina å coola ut:tummenupp

kolla bara in det trekantiga blåfaärgade titanslipon:et, fy fan va snyggt vill ju bara ha

Last edited:
Sodapop skrev:
2339809 Svårt å säga förstås. Yoshi har jag alltid sett som ett erkänt bra märke precis som akra och micron. Men jag lovar Blue Flame lätt är med och "spelar med dessa grabbar". Jag gick iaf slutligen på utseende. Där tycker jag Blue Flame verkligen hittat en vinnande design. Deras blå färgade titan slipon är riktigt snyggt, har en kamrat som har det på sin. Men jag ville ha kolfiber ändå å vart som sagt mkt nöjd. Är du sugen på att byta så absolut, prova!
Du får räkna med 2-3 veckors lev tid då systemet bara tillverkas mot kundorder. Så räkna inte med att hitta dessa liggandes på några hyllor i butik... Men väntar man på nåt gott sä är det bara härligt, eller nåt.

Ahh ok, behåller nog Yoshit till denna hojen, men nästa så kanske d får bli ett blueeee fläääjm! =) För snyggt var det!

Det är dessutom väldigt praktiskt med de båda urtagbara "besiktningspluggarna" som medföljer. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back