Bluddrig Fireblade 99-a Hjälp!

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Hallå!

Min hoj är en Honda Fireblade 900 -99.a som jag nyss köpt.
Har ett litet problem att den bluddrar vid snabbt fullgaspådrag..det spottar och fräser och ger inte den kicken som sig bör.

Den har stått i kallgarage av han jag köpte den av med lite soppa i vad jag vet. Vi har hällt i några nya liter 95 och K-sprit och kört lite mer men väder och vind sätter ju punkt för det just nu.

Inget är gjort mer än så..vad tror ni? fukt? gammal soppa? räcker kanske att tanka upp den fullt och "köra ur " problemet? Kan förgasarna bli igensatta om dom har soppa i sig under lång tid? Kan ett luftfilter vara så igensatt så detta problemet uppstår? Ha lite funderingar på en tändkabel kanske? Haft liknande problem på en bil nämligen. eller kanske stiften? kan vara mkt som sagt =)

Gärna lite ideer vart man ska börja tack! =)

/Martin ( Japp är nybörjare,dock erfarenhet av meka med bil dock :gnissla )

Tjör du med en massa k-sprit i tanken så är det inte underligt om den storknar när du drar i rullen. Den för för mager blandning helt enkelt jmf. med att man tjör på E85 och då får man öka bränsleflödet med 30%

Sen är det inte helt säkert att det är det som var ditt ursprungliga problem men dränera florrörhusen för ev kondensbatten och lite färsk soppa. Efter det så vet du om det är nått problems som håller på hela tiden.

Är inte så mkt K-sprit i den men ska testa att dränera ja.
Tack för svar!

/Martin

En omgång nya stift är aldrig fel.
Sen ska du ge fan i garagekörning, ett garanterat sätt att sabba stift på.

Tackar för svaren!

Som sagt har inte kunnat köra den ännu något speciellt men ska ställa på den och börja köra en del nu i Feb månad är tanken.
Ska kolla skicken på stiften oxo.

/Martin

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!