Halogen
Apajävel!
Hejsan.
Jag har en mekfråga, eller kanske snarare så vill jag kolla ifall jag är på rätt spår iom att jag inte är nån ninjamek direkt.
Satte ett Laser-slipon på horneten i vintras, blev jättebra. Men nu tycker jag att den bluddrar lite på låga varv, typexemplet är om man kommer från en 70-väg in på en 50-sträcka, då vill den gärna bluddra en del när man slår av på gasen. Jag TROR att detta beror på att jag skitit i att bestycka om efter jag monterat sliponet, och att den därför går aningens magert. Stämmer detta? Hur går man till väga för att kontrollera stiften för att se om den går magert? Fullgasrepa med varm motor, sen dödarknappen och av med stiften vid vägkanten för att kolla, eller? Har för mig att jag läst här att ikea-lösningen för sliponbestyckning är att gå upp en storlek på huvudmunstyckena - kan någon verifiera detta? I övrigt går den bra, ger man gas så slutar den bluddra direkt.
Bänkkörning är egentligen inte ett alternativ med min ganska tunna sommarbudget. Jag har dessutom aldrig sett innandömet på en förgasare tidigare, så detta är helt ny mark för mig. Har dock verkstadshandbok i pdf-format.
Kan tillägga att den KAN ha gjort såhär innan jag bytte avgaset, men den låter ju ingenting med originalpipan på så det är lite svårt att säga, över 40 kmh så surrade den bara och i 70 hördes bara vindbrus.
En annan fråga, vet inte om det är relaterat men jag passar på ändå: Jag tycker tomgången är lite underlig. Istället för att låta "böööööööööööööö" med jämn ton så oscillerar tomgången litegranna, den låter snarare "örn, örn, örn, örn". Ska det vara så?
Jag har en mekfråga, eller kanske snarare så vill jag kolla ifall jag är på rätt spår iom att jag inte är nån ninjamek direkt.
Satte ett Laser-slipon på horneten i vintras, blev jättebra. Men nu tycker jag att den bluddrar lite på låga varv, typexemplet är om man kommer från en 70-väg in på en 50-sträcka, då vill den gärna bluddra en del när man slår av på gasen. Jag TROR att detta beror på att jag skitit i att bestycka om efter jag monterat sliponet, och att den därför går aningens magert. Stämmer detta? Hur går man till väga för att kontrollera stiften för att se om den går magert? Fullgasrepa med varm motor, sen dödarknappen och av med stiften vid vägkanten för att kolla, eller? Har för mig att jag läst här att ikea-lösningen för sliponbestyckning är att gå upp en storlek på huvudmunstyckena - kan någon verifiera detta? I övrigt går den bra, ger man gas så slutar den bluddra direkt.
Bänkkörning är egentligen inte ett alternativ med min ganska tunna sommarbudget. Jag har dessutom aldrig sett innandömet på en förgasare tidigare, så detta är helt ny mark för mig. Har dock verkstadshandbok i pdf-format.
Kan tillägga att den KAN ha gjort såhär innan jag bytte avgaset, men den låter ju ingenting med originalpipan på så det är lite svårt att säga, över 40 kmh så surrade den bara och i 70 hördes bara vindbrus.
En annan fråga, vet inte om det är relaterat men jag passar på ändå: Jag tycker tomgången är lite underlig. Istället för att låta "böööööööööööööö" med jämn ton så oscillerar tomgången litegranna, den låter snarare "örn, örn, örn, örn". Ska det vara så?