Bluddrar när jag gasar (förgasare?)

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
jag har en raptor 660 -03 jag inte får riktigt koll på.
har lyckats få till tomgången så den ligger fint med och utan choke, men så fort jag varvar till så är den som att den inte får tillräckligt luft/bensin. den blöddrar och dör.

jag har nytt stift, rengjort luftfilter, rengjort förgasaren och all jetsen är rena, jag har flyttat upp och ner nålarna enligt konstens alla regler, justerat upp och ner blandningen. jag har kollat tjuvluft genom att spruta startgas runt gummilister lite varstans utan att nåt händer. (för utom att den dör när jag sprutar ner startgas i luftburken (?))

jag har dynojetnålar på och nu så är dem ställda enligt fabriksrekkomendationerna och motorn verkar gå bättre med en något öppnare blandning (luft/bensin) än vad som är rekomenderat.

hojjen gick bra, men sista gången jag körde (förra hösten) har jag för mig att den gick med liknande symptom.

vad gör jag för fel?

Säker på att den får för lite? Kan få för mycket också så att den dränks.

Kolla flottörnivån, om den är bra så kolla nålventilen.

Koppla en soppaslang till förgasaren och sätt slangen på tex en spruta (något du kan ha bensin i bara)

Om det försvinner bensin, alltså om nivån sjunker så är den antagligen nålventilen som inte hållet tätt.

Fick detta tipset av max350 här om dagen :tummenupp

Kolla också så att flottören inte läcker.

Kolla flottörnivån

tack för tipset, typ.

kollade närmare på flottörerna och de såg bra ut, dock så upptäckte jag av en slump att ena "ventilen" som den ena flottören styr hade kärvat ihop sig. drog loss och nu går den som en jävla kanonkula!

(och är till salu alt. bytes mot jetski)

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard