Bluddrande zx7r

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej,
Vad är det för fel på min gammelninja:va? Efter att ha kört ett tag och legat och krupit bakom diverse bilar och ska slå på gas börjar den bluddra och leva rövare. När man kommer upp i lite varv går den normalt. Ventilspel är ok, nya stift sitter i, Iridiumstift till och med, och förgasarna är rena och fina på insidan. Ide nån?
Ha de.....Per:squid

Njae , de är orginal som sitter i. Problemet har precis börjat så det borde inte vara det.
Per

Kolla så att det inte är vatten som har runnit ner runt tändstiften. Det kan bluddra och gå dåligt på låga varv då. Om det inte är det felet så kolla menbranen i förgasarna om dom har något hål eller någon spricka.:va

Tackar , ska kolla det där med vatten i tändstiftsbrunnarna. Membran har jag inga för jag kör med Keihin FCR 39mm flattisar:).
Per:squid

Per7, kan inte du och jag åka tillsammans någon kväll? Ja vi bor ju i samma kommun. Jag är inte heller ung.:död

Hej,
Det var vatten i tändstiftsbrunnarna, framför allt i nr 3. Blåste bort det med kompressorn och saken är ur världen. Skönt:).
Köra en sväng, gärna det:tummenupp. Skicka ett PM så kan vi hitta nåt passande tillfälle.
Ha de.......Per:squid

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back