Bluddrande gammelgixxer turbo

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Var ute och körde med min gixxer då den plötsligt började bluddra innan man fick laddtryck.
Stannade vid vägen och såg att den läkte soppa från choken på två av förgasarna. Så körde hem och tog lös dom och såg att tätningen som sitter runt själva stången till choken var trasig.
Nu till problemet hur får jag tag i artikelnummer så att jag kan beställa dom här tätningarna? letat på internet men har bara hittat sprängskisser utan artikelnummer. Motorn är en 1127 från 91 med 40mm vakumförgasare från mikuni. Skulle väll gissa att bluddret kommer från detta för det är en hel del soppa som kommer därifrån.

Ska testa en mullemeck lösning med rtv silikon och o-ringar sålänge men vill ändå kunna beställa rätt grejjer då vi inte har nån suzukihandlare i stan.
Slänger med två bilder på grejjerna

Tack för hjälpen! löste problemet genom att spänna upp fjädrarna som sitter runt själva chokepinnarna med brickor också sätter jag buntband för att hålla choken på plats efter man startat upp, problemet var att choken for ut när man fick ladd:)

Tack för hjälpen! löste problemet genom att spänna upp fjädrarna som sitter runt själva chokepinnarna med brickor också sätter jag buntband för att hålla choken på plats efter man startat upp, problemet var att choken for ut när man fick ladd:)

For ut eller började choka?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...