Bluddrande Cbr 600rr 2003?

BlackDevil

Rookie
Gick med
2 May 2005
Ort
Ö-vik
Hoj
1986, Kawa zx600r stunt- såld! Honda CBR 600RR 2003 stunt
Va ute och körde i fredags varmt som faan va det... Måste på peka att jag har aldrig kört så lugnt som just den dagen =).. men till problemet. Normalt brukar motor tempen ligga runt 80 grader men den där dagen så låg tempen i mellan åt på 108 och 109 grader... och när jag står i trafik kön så märker jag hur tomgången hoppar ner och lägger sig på 500varv och börjar hoppa fram och tillbaka.... När jag väl kör iväg så bluddrar den och misständer.... men på högre varven går det som den ska... Så.. vad kan ha hänt?
Kan det vara stiften som har blivit dåliga?

Jag är tacksam för snabba svar eftersom det va tänkt att jag skulle på hoj semester om två veckor...
 
Hondorna går generellt högt upp i temperatur innan fläktarna sätter igång. Har varit förundrad över detta tidigare och trott att nu måste något vara fel. Fläktarna går ej igång förräns nu nästan når rödmarkering i tempmätaren. Står du still inne i stan vid långa rödljus medmera är det inte alls ovanligt att tempmätaren ökar kraftigt för att sen minska när du börjar köra igen och får hjälp av fartvinden att kyla av. När motorn är kall nu bludrar den fortfarande då eller det var bara då när temperaturen skena iväg? Skulle ju annars kunna vara stiften alt. någon tändkabel som spökar.

Vet inte om nyare Hondor har någon sensor som klipper när den blir för varm. Vet att min Buell jag hade tidigare hade en sådan feature om den blev för varm så fick du en taskigare gång med låg tomgång för att den snabbare skulle kyla ner motorn. Tror funktionen om jag inte missminner den helt fel var att den öka cyklerna mellan tändningarna vilket gjorde att du fick en lite hackigare och bluddrigare gång.
 
Min tanke va oxå att den gick in i ett så kallat "nödläge" så det va därför den bluddrade osv.. så jag körde hem den, tog bort plus kabeln från polen och lät den stå över natten utan ström... men när jag startade den dagen efter så va fortfarande felet kvar... Så jag har mina aningar om att det kan var stiften... Men dom är ju svin dyr så jag tänkte avvakta lite och se vad alla kan tro det är för fel, annars så ska stiften ska vara byggd för höga temperaturer.. fast å andra sidan har dom snart gått 2700mil så det är kanske dags att byta...
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top