Bludder vid wheelis, flottörnivå?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo så här va, upp på slangen genom stan åsså börjar junket trilla ned, åhh, shit asså, sitter jag med dojan på bromsen. Nää inte det heller.. prova lite till, vid en viss vinkel börjar den tveka periodvis å vill ned, sedan när den sjunkigt en bit så pinnar den på bra igen :va

Kan flottörnivån vara fucked up? Typ att den får för lite sås när man ska impa på chixen med skiiiit höga wheelies??

Eller går den tunt så nålen ska upp ett hack, men det är ju så skumt att det är precis innan man kommer upp så man kan balansera......

För kallt för att provåka någe mera ikväll, men vad kan det vara typ :confused:

Vill ju inte ha en dyr båge å faan inte ens kunna dra stabilt på slangen ju :3freak

Flottörnivån har jag aldrig pillat någe på, har ingen aning om hur den ska stå eller hur man ser att den är fel..

Jaja, upp på slangen måste den ju :rofl

edit: husa 650 med fcr41mx xtr z3 qype 1290.org förgasare :)
 
Last edited:
Tom Byron skrev:
Jo så här va, upp på slangen genom stan åsså börjar junket trilla ned, åhh, shit asså, sitter jag med dojan på bromsen. Nää inte det heller.. prova lite till, vid en viss vinkel börjar den tveka periodvis å vill ned, sedan när den sjunkigt en bit så pinnar den på bra igen :va

Kan flottörnivån vara fucked up? Typ att den får för lite sås när man ska impa på chixen med skiiiit höga wheelies??

Eller går den tunt så nålen ska upp ett hack, men det är ju så skumt att det är precis innan man kommer upp så man kan balansera......

För kallt för att provåka någe mera ikväll, men vad kan det vara typ :confused:

Vill ju inte ha en dyr båge å faan inte ens kunna dra stabilt på slangen ju :3freak

Flottörnivån har jag aldrig pillat någe på, har ingen aning om hur den ska stå eller hur man ser att den är fel..

Jaja, upp på slangen måste den ju :rofl

edit: husa 650 med fcr41mx xtr z3 qype 1290.org förgasare :)

Se till att alla slangarna från fugen får andas fritt om du har dragit de till ett
uppsamlingskärl. Dem bör kunna andas fritt även om det blir en hel del vätska i kärlet.
Just den förgasaren vill pissa mycke vid typ stopies.
(Öppnat bägge bensinkranarna? :näsblod )
 
soppakranarna på, inget uppsamlingskärl............den e i "is-trim" fortfarande, slangarna e fria utan böjar å stuff


:va

Holy Rider skrev:
Se till att alla slangarna från fugen får andas fritt om du har dragit de till ett
uppsamlingskärl. Dem bör kunna andas fritt även om det blir en hel del vätska i kärlet.
Just den förgasaren vill pissa mycke vid typ stopies.
(Öppnat bägge bensinkranarna? :näsblod )
 
Tom Byron skrev:
soppakranarna på, inget uppsamlingskärl............den e i "is-trim" fortfarande, slangarna e fria utan böjar å stuff


:va
Vill minnas att jag hade ett liknande prob med min 550 -01 med dellorto iofs. :rolleyes:
Slog av i branta yppförsbackar o slangning.
Justera flottör nivån o prova igen
 
Puuh, alltid skönt med folk som haft samma trubbel.........

Jag tror Ebbe e en hejare på det där, få inhandla lite bärs å muta :D

HusabergForce skrev:
Vill minnas att jag hade ett liknande prob med min 550 -01 med dellorto iofs. :rolleyes:
Slog av i branta yppförsbackar o slangning.
Justera flottör nivån o prova igen
 
Tom Byron skrev:
Puuh, alltid skönt med folk som haft samma trubbel.........

Jag tror Ebbe e en hejare på det där, få inhandla lite bärs å muta :D
Ska höra med brorsan så jag inte kommer ihåg fel, 99,9% säker.
Edit:Det va flottörnivån på min,testa :tummenupp
 
Last edited:
Hur var det? Lutade inte du din förgasare lite för att få på FP:t?
Kan ju vara det som är orsaken till att flottörnivån felar....
Jag lutade min förgasare och dränkte hojen.
Slutade luta förgasaren och nu går den så fint så fint igen :tummenupp
 
Jag tänkte på det där oxå, men jag körde ju min hoj på isen med org. systemet första tävlignen å då var den lika kass.......hm..... tror jag.

Den lutar lite....... men borde de inte bli kasst då oxå när man svänger?

Ja, ska prova igen med orginal då. Får väl hyva det där FP :brinnerup

420 skrev:
Hur var det? Lutade inte du din förgasare lite för att få på FP:t?
Kan ju vara det som är orsaken till att flottörnivån felar....
Jag lutade min förgasare och dränkte hojen.
Slutade luta förgasaren och nu går den så fint så fint igen :tummenupp
 
Tom Byron skrev:
Jo så här va, upp på slangen genom stan åsså börjar junket trilla ned, åhh, shit asså, sitter jag med dojan på bromsen. Nää inte det heller.. prova lite till, vid en viss vinkel börjar den tveka periodvis å vill ned, sedan när den sjunkigt en bit så pinnar den på bra igen :va

Kan flottörnivån vara fucked up? Typ att den får för lite sås när man ska impa på chixen med skiiiit höga wheelies??

Eller går den tunt så nålen ska upp ett hack, men det är ju så skumt att det är precis innan man kommer upp så man kan balansera......

För kallt för att provåka någe mera ikväll, men vad kan det vara typ :confused:

Vill ju inte ha en dyr båge å faan inte ens kunna dra stabilt på slangen ju :3freak

Flottörnivån har jag aldrig pillat någe på, har ingen aning om hur den ska stå eller hur man ser att den är fel..

Jaja, upp på slangen måste den ju :rofl

edit: husa 650 med fcr41mx xtr z3 qype 1290.org förgasare :)
ja hade samma problem på min xr ändrade flotörnivån å sen funkade det :tummenupp
 
Polaren hade samma problem fast tvärt om, den stannade vid hård inbromsning. Fixade med flottörnivån för att få till det då med, gissar på att du ska höja din eftersom han sänkte sin...?
 
Tom Byron skrev:
Jag tänkte på det där oxå, men jag körde ju min hoj på isen med org. systemet första tävlignen å då var den lika kass.......hm..... tror jag.

Den lutar lite....... men borde de inte bli kasst då oxå när man svänger?

Ja, ska prova igen med orginal då. Får väl hyva det där FP :brinnerup
Jag tror att du ska GE MIG din hoj!!! Då kommer du aldrig mer märka eller ens höra talas om problemet :fakta :mattias :tomten
Jag looooovar :rolleyes:

PS Jo, jag m.fl tyckte det verkade som om hojen inte gick som den skulle på isen :arsele :D :tungan
 
Fucker !!! :fatta!

Nee, den gick så jävla sakta i kurvorna......... där har vi det! Det var inte JAG som det var fel på (fegade alltså) utan hojen, fucking crap lixom.....

Jaja, ska justera å köra mössan av ALLA* sedan :)


*OBS, detta inlägg innehåller ungefär 100% ironi.......... :rofl

Supermoto skrev:
PS Jo, jag m.fl tyckte det verkade som om hojen inte gick som den skulle på isen :arsele :D :tungan
 
Per skrev:
Snarare böja på ett bläck, upp eller ned

ok, få se om jag orkar titta på det där.
Måste vara svårt och vet hur mycke man ska böja och åt vilket håll, fast det kanske ger sig när man tar isär.
 
Ta av fuggen så mäter du avståndet från kanten till flottören när koppen e borta..... så böjer du lite på bläcket så flottören åker upp eller ned någon mm itaget...... det bör räcka :)

WaZZe skrev:
ok, få se om jag orkar titta på det där.
Måste vara svårt och vet hur mycke man ska böja och åt vilket håll, fast det kanske ger sig när man tar isär.
 
:va :kocko :rolleyes: jaa, hm....... hur blev det här nu då :) när fuggen ligger på bordet utan koppen, ska det justeras så flottören får mera häng eller ska de upp ?

Om man nu vill ha mera sås i koppen:) alltså tar man någon mm itaget?
 
Du ska böja ner bläcket så att flottörnålen stänger senare, om du vill ha mer soppa i flottörhuset dvs.
 
Jag tyckte jag böjde lite, syndes inte ens, smackad ihop allt, på med soppakranen och den står å pissar.........

Mästermäkanikärn, sliter isär allt å trycker lite löst på bläcket "tillbaka" *trycka* å smacka ihop igen,, ingent pissande :)

Bra det iaf

Åktur...... upp på slangen............det blev BÄTTRE men inte 100% Men får duga för idag.



Basse skrev:
Du ska böja ner bläcket så att flottörnålen stänger senare, om du vill ha mer soppa i flottörhuset dvs.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top