bludder gsxr 1100

byxan1186cc

vrålåkare
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
suzuki gsxr 1186cc
tjenixen.. har haft lite problem med min 1100 gsxr-90 den bluddrar vid full gas alltså den varvar inte ur.... För att utesluta fuggarna lånade jag kompisens fuggar och testade men problemet kvarstod... Har ställt in ventilerna.. bytt CDI box
men problemet är kvar :huvet Kan det vara tändspolarna som inte lirar????
skall tillägga att batteriet är prima friskt...
HJÄLP!!!!!

Vad har du för avgassystem, luftfilter, bestyckning?
Min var så efter jag monterat ett Hindle helsystem och KN filter....75hkr på bakhjulet....efter injustering...125 hkr :D

Jag har inte pillat på något... kn filter... 135 besstyckninar,, prostock system.
den har gåt bra,, det har kommit lite smygande

Slå en signal till Roger på Reem Racing i morgon och rådfråga honom.
Annars kan jag fråga honom på tisdag för då skall jag dit, misstänker att nått hänt med min, dom som åker bakom klagar på att det luktar bensin när jag åker ifrån dom :D

Kan det vara stiften? Min hoj började bluddra när jag fick laddtryck över 0,5 bar. Det visade sig att när jag fick högre cylindertryck pga. laddtrycket så orkade inte stiften med. Jag bytte stift och knackade ihop gapet till 0,55 och så gick den som ett skott igen! Kanske en idé att byta stift?

Tändspolar kan bli väldigt skumma när de blir varma också. Misständningar och sådan.

byxan1186cc skrev:
Glömde skriva det har testat med nya stifft men utan resultat :huvet
Ahaaa... då skulle jag gissa på att spolarna inte hänger med... om de är kass kan det bli bludder vid belastning.

Har ni gjort nybörjarfelet #1?

Dvs monterat ett relä på matningsspäningen någonstans och reläet är monterat stumt i ramen och vibrationerna gör att reläet vibrerar och bryter kontakten lite nu å då.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...