krille krokodil
turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
halloj!
Nu har man ju bedrivit för mycket tid framför datorn och webbens underbara värld när det gäller motorinfo igen. En fråga som egentligen kom upp efter att jag botaniserat bland kolvutbudet var "blowby". Att det är det ökade övertycket i vevhuset pga expansionsgaserna och att det ytterligare ökar om man överladdar greppar jag. Men när jag läser folks uttalanden om blowby osv, börjar jag undra hur jag lättast går till väga för att mäta det och framför allt vad som är ett "godkänt" blowby värde.
Det lär ju vara ett suveränt sätt att kolla skicket på motorn bla. Är det någon med grepp om grejorna som kan hjälpa till att reda ut det här trasslet för mig
Eeeeeeevigt tacksam
Nu har man ju bedrivit för mycket tid framför datorn och webbens underbara värld när det gäller motorinfo igen. En fråga som egentligen kom upp efter att jag botaniserat bland kolvutbudet var "blowby". Att det är det ökade övertycket i vevhuset pga expansionsgaserna och att det ytterligare ökar om man överladdar greppar jag. Men när jag läser folks uttalanden om blowby osv, börjar jag undra hur jag lättast går till väga för att mäta det och framför allt vad som är ett "godkänt" blowby värde.
Det lär ju vara ett suveränt sätt att kolla skicket på motorn bla. Är det någon med grepp om grejorna som kan hjälpa till att reda ut det här trasslet för mig

Eeeeeeevigt tacksam
