Blodgivning

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Hej på er i vinterkylan!

Jag tänkte dra igång blodgivningen igen. Förut var det ju Affe som organiserade men han har ju flyttat så jag fick i ett svagt ögonblick för mig att jag kunde ta ansvaret för denna välgärning.

Jag försöker köra detta i två steg. Först pejla intresse och sedan, om det finns åtminstone ca 5-10 personer som vill och kan lämna blod så spikar vi ett datum, jag gör en lista som man får skriva upp sig på och tar kontakt med blodcentralen. Torsdagskvällar hade vi förut vilket passade bra då det var öppet till kl. 20.00. Vi brukade komma dit ca 18.30, lämna blod, fika (gratis fika så mycket man vill ha) och snacka ett tag. Går det bra så kör man sedan så att man lämnar blod 3-4 ggr per år.

För mer info, se http://www.geblod.nu/blc.aspx?PageId=158

Last edited:
Får, på läkares rekomendation, tyvärr inte ge blod just nu.
Han tycker att jag behöver det bättre själv:va

Men bra att du drog igång tråden igen, för hjälp behövs verkligen.:tummenupp

1. Softishman
2. EnduransJanne
3. Kamikaze Kid
4. Duchess
5.
6.

Bra att det togs upp.
Jag och frugan är på bara vi inte jobbar.

Fyll på listan nu.:tummenupp

Kul att jag blev etta och trådskaparen tvåa.... Tyckte han var självskriven nolla så jag tog första platsen, eller hur Janne?! ;-)

1. Softishman
2. EnduransJanne
3. Kamikaze Kid
4. Duchess
5. Sb
6.

Nja jag har inte flyttat... än... :)

Orsaken till att jag inte har startat någon blodgivartråd är för att jag dels har glömt lämna själv och nu har jag testat på den nya varianten där man lämnar blod var 6:e månad. (jag är mogen igen om ca 2 månader)

Mvh
//Affe

1. Softishman
2. EnduransJanne
3. Kamikaze Kid
4. Duchess
5. Sb
6. Zeal

Ja, det var ett tag sen man lämnade blod, men tror det fortfarande duger.
Goda renklämmor har dom också :o)

/Claes

Orsaken till att jag inte har startat någon blodgivartråd är för att jag dels har glömt lämna själv och nu har jag testat på den nya varianten där man lämnar blod var 6:e månad. (jag är mogen igen om ca 2 månader)

Mvh
//Affe

Jaha, då hade jag fel igen :huvet :brinnerup. Nåja, då kan vi ju sikta på en tid om ca 2 månader (mitten av april). Jag kan gärna ta på mig att om ett litet tag dra igång en tråd med en lista och ett bestämt datum, det verkar i alla fall finnas ett tillräckligt intresse:tummenupp

Ja det verkar väl dumt att alla ska vänta två månader?

Det är bättre om ni går och lämnar nu.:tummenupp
Jag kommer ikapp till nästa gång eftersom det är minst 4månader dit från idag.. :)

Det är bättre om ni går och lämnar nu.:tummenupp
Jag kommer ikapp till nästa gång eftersom det är minst 4månader dit från idag.. :)

OK, jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Då satsar vi på torsdagen den 4/3 kl 18.30. Jag kopierar listan från tidigare så får de som inte kan stryka sig. Förhoppningsvis behöver ingen stryka sig, kanske tillkommer några istället.....:tummenupp

1. Softishman
2. EnduransJanne
3. Kamikaze Kid
4. Duchess
5. Sb
6. Zeal

Last edited:
:-(
Då är jag i Mora och laddar inför Stafettvasan.

1. Softishman
2. EnduransJanne
3. Kamikaze Kid
4. Duchess
5. Zeal

Mvh
//Affe

Vad är det för ny metod? Hur mycket lämnar man då? Jag är lite nyfiken för jag lämnar blodregelbundet.

Back