Blodgivning 25 Oktober

Kanske kunde vi få ut blodbussen till Rörken någon av körningarna.
Har för mig att det ska ha hänt någon gång tidigare.
Finns ju alltid massor med folk som inte får plats att köra när det är bra väder. Det brukar ju vara blodbrist under semestern.

Jag(vi) hade funderingar på att ta ut blodbussen till Rörken förra sommaren,
men jag tror inte att det är en så bra kombination.

Att köra på Rörken är som sagt ganska ansträngande. Hur bra är kombinationen ansträngade övning som kräver koncetration och blodgivning samtidigt? :va

men grundtanken är riktigt bra :tummenupp
 
Ett problem med Rörken är att det är väldigt många utsocknes folk där.
Man måste göra testerna och lämna blod på samma ställe.

Dvs går man till blodbussen här i stan måste man sen lämna blod på Akkis, annars får man göra om testerna. (så var det iallafall förut, det kan ju ha ändrats..)

Tror oxå det är ändrat.
Jag lämnar åtminstone på tre ställen.
Ingen har klagat.
 
Min tanke var att bara de som inte fick plats att köra skulle kunna erbjudas möjligheten att tappa eller göra en provtagning.
Tappning och körning blir som sagt ingen bra kombination :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top