blodgivare?

är du blodgivare???

• Antal röstningar
    0

die dulci fruere

no guts, no glory.
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Honda NC750XD -14 , CB1000RA-12
:tummenupp
hur många är blodgivare här?
varför är inte alla blodgivare? det finns några som inte kan lämna blod pga. sjukdom etc. men resten vad har ni för ursäkt?

fyll på listan ni som är blodgivare.
1. johanhedberg@0704668949.se

Alming skrev:
2566382 Fyll på listan ni som är blodgivare.
2. Alming

Fint syfte, antar att du är ute efter att uppmuntra. Varför inte göra en poll istället?

vad är en poll? hur gör man en sådan?

Alming skrev:
2566382 Fyll på listan ni som är blodgivare.
2. Alming

Fint syfte, antar att du är ute efter att uppmuntra. Varför inte göra en poll istället?

jag lyckades göra en poll. nu kan jag sova gött.

Last edited:
Jag är lat och drabbas av blodtrycksfall när jag ser blod och/eller blöder i större mängd, t.ex som när jag diskade vid nyår förra året :gnissla

Har nog lite lågt blodtryck antar jag, kan man lämna blod ändå?

Självklart är man Blodgivare ser det som en självklarthet kan va min lilla syster som helt plösligt ligger där och behöver blod...

sen försöker jag övertala alla jag känner men dom flesta är fegisar och rädda för sprutor...vem bryr sig om man är rädd för sprutor när man kan rädda liv...övervinn rädslan

Jag gör min bästa, men tänk på att man inte får lämna blod 3 mån efter det att man har snuskat med nån ny :fakta

Huruvida det gäller skyddat snusk eller inte framgår inte riktigt har jag för mig :gnissla

Mark skrev:
2567118 Jag gör min bästa, men tänk på att man inte får lämna blod 3 mån efter det att man har snuskat med nån ny :fakta

Huruvida det gäller skyddat snusk eller inte framgår inte riktigt har jag för mig :gnissla

Då kommer jag aldrig att kunna bli blodgivare :va

Gottis skrev:
2566899 Självklart är man Blodgivare ser det som en självklarthet kan va min lilla syster som helt plösligt ligger där och behöver blod...

sen försöker jag övertala alla jag känner men dom flesta är fegisar och rädda för sprutor...vem bryr sig om man är rädd för sprutor när man kan rädda liv...övervinn rädslan
Jag är jätte rädd för nålar:rolleyes:

Jag försökte faktiskt bli blodgivare för ett par veckor sedan, fast jag är stix rädd. Tyvärr har jag för lågt blodvärde, så det gick inte.

Synd, för det är ju en god gärning, men alla ni som har juste blod... ni har inget att skylla på... de flesta av oss ligger väl desutom i risksonen för att nån gång va i behov av blod...:rolleyes:
...desutom får blodgivare så justa tröjor, är ju värt besväret bara för t-tröjan ju :yoparty

kosz skrev:
2567372 Jag är jätte rädd för nålar:rolleyes:

Vet en tjej som har en massa tatueringar men kan inte ens ta ett blod socker prov...va är skillnaden :va

en annan tycker ju bara det är skönt :D

Gottis skrev:
2568399 Vet en tjej som har en massa tatueringar men kan inte ens ta ett blod socker prov...va är skillnaden :va

Var bara ironi, har den gamla vanliga ursäkten har inte kommit iväg bara:rolleyes:

Gottis skrev:
2568399 Vet en tjej som har en massa tatueringar men kan inte ens ta ett blod socker prov...va är skillnaden :va

INTE SAMMA SAK :mattias
nåljäveln jag antar att dom använder är väl säkert likadan som när man tar blodprov i armen eller? Den är ju som ett sugrör :eek:

Jag får inte ge blod, har reumatism. Men jag tjatar så gott det går så att stortryne ska gå iväg och ge lite av sitt blod...

jag har ger blod .,
har gett blod i 6 år .
fattar inte dom som får ge blod men inte gör .
själv så anser jag det själviskt .:mad:

Johansson skrev:
2566807 Jag är lat och drabbas av blodtrycksfall när jag ser blod och/eller blöder i större mängd, t.ex som när jag diskade vid nyår förra året :gnissla

gå till en blodcentral och testa, det tar fem minuter så får du se. man får fika bara det är ju värt att gå dit för.

kosz skrev:
2567372 Jag är jätte rädd för nålar:rolleyes:

man får lida lite för den dag man vill ta ut från banken då känns det skönare att man har satt in lite innan. annar så blir det ju stöld.

Last edited:
Johansson skrev:
2566807 Jag är lat och drabbas av blodtrycksfall när jag ser blod och/eller blöder i större mängd, t.ex som när jag diskade vid nyår förra året :gnissla

Klart att du kan ge! Tala bara om att du inte gillar åsynen av blod, så slipper du titta på det.

Ett stick. 4-5 minuter på britsen. Gratis frallor och annat gottigt + en tröja som faktiskt brukar se ok ut.

Sahlgrenska ställer ibland in planerade operationer bara för att blodbanken är för liten. Tänk på det.

Räknas det om man varit men dom vill inte ha mitt blod längre?

PGA värktabletter efter min krock.(så slipper ni fundera)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8