Blocketköpare

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Funderar på om det vore lagligt att lägga upp ett register över mailadresser till alla dom där kräken som skall köpa saker på blocket men aldrig hör av sig igen.

På två veckor har jag haft tre pers. som sagt sig sätta in pengar för att sen aldrig höra av sig igen.:mad:

Ett register över dom som beter sig på liknande vis hade lätt sparat en del krångel.

Ska du bara använda det för eget bruka kan det inte vara olagligt, du får väl ha vilka namn och adresser du vill i din egen kontaktlista :-)

Ska du bara använda det för eget bruka kan det inte vara olagligt, du får väl ha vilka namn och adresser du vill i din egen kontaktlista :-)

Nu hade jag inte tänkt sälja så många prylar att jag fick ett register.

Tanken var att alla som blir lurade själva kunde lägga upp i register som sen alla kunde ta del av.

Nu hade jag inte tänkt sälja så många prylar att jag fick ett register.

Tanken var att alla som blir lurade själva kunde lägga upp i register som sen alla kunde ta del av.

Lurade ?
Du har väll inte skickat nått utan å sett stålarna på kontot/cash ? :va
Sen domdärna mailen/samtalen "jag tar den , kan du hålla den så sätter jag in handpenning" ... kommer det en köpare som köper saken innan handpenning synts till så är varan såld....punGt

Lurade ?
Du har väll inte skickat nått utan å sett stålarna på kontot/cash ? :va
Sen domdärna mailen/samtalen "jag tar den , kan du hålla den så sätter jag in handpenning" ... kommer det en köpare som köper saken innan handpenning synts till så är varan såld....punGt

Man vill ju gärna vara mer än en satans krämmare, säjer sig någon köpa en vara så säljer man den inte framför näsan på honom.

Vilket i sin tur innebär att man håller andra intressenter på halster och kanske missar dom.

Som du kanske vet tar det ett par dagar för en handpenning att synas på kontot om det kommer från en annan bank.

Man vill ju gärna vara mer än en satans krämmare, säjer sig någon köpa en vara så säljer man den inte framför näsan på honom.

Vilket i sin tur innebär att man håller andra intressenter på halster och kanske missar dom.

Som du kanske vet tar det ett par dagar för en handpenning att synas på kontot om det kommer från en annan bank.

nä de e förståss .... har iofs aldrig sålt något på enbart mail/tele kontakt (förutom endel leksaker och vapen , men då har dom gått via olika forum och ej blocket,oftast mera seriöst då man "känt" varandra på forumen några år)

man brukar få en "feeling" om de e seriöst eller inte ... dom som "jag ska bara sälja dittenodatten innan jag har stålar" sållas bort direckt ... brukar även upplysa presumtiva kunder hur det ligger till...jag annonserar inte för att få kompisar utan för att sälja varan ifråga

Last edited:
Ts: gör't vetja Ett blocketfilter silat genom skägget känns ju lättflutet för den vanlige användaren... dom som inte vill oss väl avänder "scum" å rakar dig längs benen. :yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park