blocket

• Thread starter Thread starter HanneZ
  • Start date Start date
HanneZ skrev:
ännu en skum blocket annons tycker ja

http://www2.blocket.se/view/1720029.htm?l=0&c=1&city=0

"Säljes pga. sjukdom ev. byte."

efter som han inte specificerar mer så antar jag att han vill byta till sig en ny hoj? Men då försvinner ju hela anledning till varför han säljer?

lr?!?!?!

Det kan ju ta lite tid att fixa ett hojbyte, han räknar med att tillfriskna under tiden.
Snabb-Aids eller nåt.

HanneZ skrev:
ännu en skum blocket annons tycker ja

http://www2.blocket.se/view/1720029.htm?l=0&c=1&city=0

"Säljes pga. sjukdom ev. byte."

efter som han inte specificerar mer så antar jag att han vill byta till sig en ny hoj? Men då försvinner ju hela anledning till varför han säljer?

lr?!?!?!
"Säljes pga" är ännu en sån där helt önödig fras som till varje pris ska slängas in i annonser. Själv ignorerar jag alltid fraser som "snackare undanbedes", "tjejkörd", "billigare vid snabb affär" och "säljes pga". De säger absolut ingenting.

yepps, ser skummt ut när man försöker förklara varför man säljer...

Han vill ju givetvis sälja sin hoj för att han är sjuk och vill samtidigt byta bort sin sjukdom. T. ex Körtelfeber mot en stukad fot, kronisk huvudvärk mot pungbråck eller liknande.

Nä, å man ska inte maila en lånad mail, man ska bara maila sin egen mail :hihi

En liten tanke.
Han kanske vill byta mot någon annat än en motorcykel. Hur svårt det än kan vara att tänka sig, så kanske han vill byta mot en.......bil?, eller nått annat.

berggren_martin skrev:
"Säljes pga" är ännu en sån där helt önödig fras som till varje pris ska slängas in i annonser. Själv ignorerar jag alltid fraser som "snackare undanbedes", "tjejkörd", "billigare vid snabb affär" och "säljes pga". De säger absolut ingenting.

Antar att du sällan annonserar ut grejor?
Man ksn lätt förstå frasen "snackare undanbedes" iaf.

Viffer skrev:
Nä, å man ska inte maila en lånad mail, man ska bara maila sin egen mail :hihi

Jag stör mig också så SATAN på det där "ej mail" SÅ jävla farligt är det väl inte om man skickar ett mail för att få mer info om grejerna, visst kan man få en del skräp men inte tonvisi.a.f.

Men framför allt "lånad mail"....det är nog det värsta, jag är helt övertygad om att nästan ALLA som skriver det har en egen mailadress, och i dagens läge är det ju så att behöver man/vill man ha en e-post adress kan man ju fixa det jävligt fort.

Back