Blocket o fyrhjulingarna

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date
Dom kunde gjort en kategori som hette... (Haha du är en sopa som inte klarar mc kortet men du kan iallafall köra detta) och där kunde alla stödhjulingar legat :) :yoparty

Kanske så enkelt att Blocket också är införstådd med att vissa 4hjulingar är klassade som mc eller hur!

Går poängen med tråden förbi dig igen? Det handlar om att de som letar fyrhjuling är inte samma folk som letar motorcyklar. Därav vill man skilja på de i sökningarna. Troll much?

Fyrhjulingarna stör mig också, det borde var enkelt att klicka bort de kategorier som inte intresserar en som t ex cross, custom osv. Trist att inte blocket lyssnar.

Visst är det så, retar mig också på varför det inte går att välja bort en av allt man vill titta på.
Har frågat dem flera gånger varför det inte går, men de svarar bara "Intressanta synpunkter, det ska vi tänka över... ".

Har också påtalat att Cross och Enduro inte alls är samma kategori cyklar, även om det ser ut så. Nuförtiden har istället Enduro och Offroad närmat sig varann, bl.a. med tanke på t.ex. XR 650 och KTM 690. "-Vi ska titta på det..." :huvet

Finns många problem med Blockets sökmotor. Pinsamt. Tror dock det är svårt att få tag på utvecklare men vore kul att veta om det ligger i planerna iaf.

Behövs ingen utveckling, finns redan. Titta på italienska sidan www.subito.it där är sökfunkltionen för MC skitbra.

I övrigt har självklart sånnadär småbilar inget i MC kategorin att göra, att transportstyrelsen klassar de som MC är enbart en skatteteknisk grej då de inte står för så mycket vägslitage. De slipper inte trängselavgift och de får ej parkeras på MC parkering, får ej heller framföras med MC-körkort. Självklart är det ingen MC

Behövs ingen utveckling, finns redan. Titta på italienska sidan www.subito.it där är sökfunkltionen för MC skitbra.

I övrigt har självklart sånnadär småbilar inget i MC kategorin att göra, att transportstyrelsen klassar de som MC är enbart en skatteteknisk grej då de inte står för så mycket vägslitage. De slipper inte trängselavgift och de får ej parkeras på MC parkering, får ej heller framföras med MC-körkort. Självklart är det ingen MC

Som sagt, hur svårt skulle det vara att lägga till ett par tabeller i databasen?!
Med tanke på annons-kostnaderna på blocket idag så har de fan råd att betala deras webbhöns att fixa detta!

Det finns många sidor som är redo att ta över tronen den dagen folk tröttnar på blocket.

Javisst gör det det. Eniro gjorde ett tappert (och svindyrt) försök för några år sedan. Kolla hur det gick.

Att man skulle orka fixa dyrbara speciallösningar för att folk gnäller över för många fyrhjulingar tror jag kvittar för dom.

Javisst gör det det. Eniro gjorde ett tappert (och svindyrt) försök för några år sedan. Kolla hur det gick.

Att man skulle orka fixa dyrbara speciallösningar för att folk gnäller över för många fyrhjulingar tror jag kvittar för dom.

Jag är tveksam till att det är dyrbara speciallösningar, jag menar alla funktioner finns ju i princip, det är bara att det ska tillämpas på övriga kategorier. Tekniken finns ju där.

Om man registrerar sig så kan man lägga in bevakningar. Det vet ni redan. Då kan man välja kategorin Sport och hela Sverige, sedan Touring och hela Sverige kanske en bevakning på Övrigt och kanske Custom. I varje sökning kan man skriva Ej Harley t ex eller något annat märke som ni inte är intresserade av. Vitsen med det är att man bara kollar sina bevakade annonser vilket nu blir jävligt många. Men som blocketknarkare är det väl inget problem. En hel del annonser slipper man ju se.

För egen del tror jag skälet är helt och hållet marknadsmässigt.

Blocket vill exponera sina företagsannonser maximalt. Med tanke på den ansenliga mängden företag som annonserar om fyrhjulingar (och snöskotrar som i skärmdumpen ovan!) så minskar de ogärna exponeringsytan. Det är bra att kunna presentera ett stort antal exponeringar för annonsörerna, men frågan är hur många av oss som ändrar sig o köper en fyrhjuling istället för den hojen de egentligen eftersökte.

Lösningen för dig är enkel jP, skriv in rsv4 i sökfältet, sen uppdaterar du bara 300 gånger om dagen tills rätt hoj dyker upp :hej

4-hjulingar är mycket vanliga. På landet.
När jag besiktade busan för några veckor sedan, 25 februari, hos ClearCar på Orust sa besiktningsmannen att det inte var 1a motorcykeln för året, det hade redan varit många 4-hjulingar och nån enstaka hoj.

Last edited:
Kannske av den enkla anledningen att dom "är" motorcyklar(vissa) enl Transportstyrelsen

[h=2]Fyrhjulig motorcykel[/h]Motorfordon med fyra hjul, som får väga högst 400 kg utan last och som inte räknas som moped. Om motorcykeln är inrättad för godsbefordran får den väga 550 kg utan last. För fordon med eldrift räknas inte vikten av batterier in i fordonets vikt. Den maximala nettomotoreffekten får inte överstiga 15 kilowatt.
Motorcyklar delas in i lätta och tunga motorcyklar:

10421227_10152654371693961_7902692618555929641_n.jpg

:fakta

Lösningen för dig är enkel jP, skriv in rsv4 i sökfältet, sen uppdaterar du bara 300 gånger om dagen tills rätt hoj dyker upp :hej

Haha eller hur, och sen slutar det med att jag står där vid Bulten och ska sätta nytt bombrekord anno 2015... med en snöslunga! Tack för den Blåååket

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti