Blocket annons på GPS,VARNINGSKLOCKA!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
http://www.blocket.se/vi/16021045.htm?ca=23_14_s

Pris: 2 500:- Ystad: Visa var

hej säljer nu min Garmin zumo 550 Europe pga nyköpt gps,den e 1 månad gammal med kvitto..!!

nypris mellan 5000-8000
--------------------------------------------------------------------------
Varningsklockan ringer!! :mad:

Tänkte införskaffa mig en GPS och fann denna till en lockande pris.

Inget tel nr i annonsen men lyckades fiska upp tel,adress och killens födelseår,tjugoåring.

Ringt och fått tag i killen,varan finns kvar varje gång jag ringt typ 4 gånger.

Uppenbarligen besvärad när jag nämner att jag har möjlighet att hämta varan på plats.Massa undanflykter

som att jag har kompisar här nu,ringer upp dig om 30 min,men inget samtal.

Nästa samtal,ja jag är nog hemma vid 19 tiden och skickar dig ett mail när du kan komma......inget händer.

Jag ringer åter nästa dag,en tjej svarar och säger killen är hemma om 20 min,hon frågar vad det gäller och jag förklarar.

Ringer åter efter 30 min,ingen svarar.

Får tag i han,slänger på luren i örat när han hör det är jag igen.

Provar något senare igen med lite "mångkulturell" brytning och vips är han mer villig på att prata.

Nämner jag är intresserad,hur gör vi affären? Jag skickar nämner han.Hm jag har kompis som bor i närheten,kan han komma säger jag.Nja jag är inte hemma,det är så att jag bor i Södertälje.

Jaha säger jag men jag ringer på ett Ystad nummer,öh ja jag är hos min mor.Har du GPS.en där oxå då?

Ja svarar han.

Märkliga är att tel nr går ju till personen Jerry som oxå bor på xx adressen i Ystad och inte något Södertälje och heller ingen mor.

Hade lite svårt att presentera sig vid namn i luren men när jag fråga att jag sökte Jerry,ja det är jag sa han.

Åter då till samtalet: Ja men en kompis till mig kan komma över och hämta den istället för att skicka GPS'n.

Tydligt hörde man hur besvärande det var och vips lade han på luren.

Provade envist ringa igen kort efter samtalet men då svara ingen.

TYCKER DET LUKTAR SUR MJÖLK OM DENNA ANNONS OCH VILL PÅ SÅ SÄTT VARNA ANDRA OXÅ.

Kanske har han redan lyckats lura nån ovetandes.

Någon som vill prova lyckan och se vad han har för dåliga svar att komma med så har jag nummret,skicka PM.
Annars sök på Jerry Persson i Ystad

Last edited:
Lägg ut tele nr i forumet så kan vi ringa o bomba ner honom!!! Blir så Jävl** trött på turrar som försöker med bedrägerier, Jobba i en hemelektronik butik innan och då fick vi bedrägerie försök från skåne hela tiden. Så fort vi ringde upp det angivna nr var det ett kontant kort som någon liten snorrunge svara på och hade massa polare i bakgrunden.
Hmmm måste gå o stoppa dom på nått sätt!!

haha tror jag gått i samma klass som hans lille bror, (jag mötte lassie)

Sätt upp lappar med erotisk massage å deras nummer lite här å var, då lär dom få fullt upp med att prata med flåsande gubbar, dygnet runt :D

Hahaha ja det borde vi göra!!!:tummenupp
Eller så sätter vi upp lapparna i botkyrka och tensta att han är rasist. :tungan
Då lär han få häcken full med att svara sura turrar:arsele

:yoparty

Fyfan för avskum som blåser folk per annons.
Jag blev lurad av en sate från Östersund som sålde en bromsad diff till en E30 (körde banracing med en sådan tidigare), lät ok och han skickade den med bussgods, jag betalade å hämtade ut klumpen. Det första jag skulle göra var att spänna upp lamellen men när man öppnar så e de ju såklart en vanlig jävla skitdiff. Ringde, inga svar såklart, ringde från hemlig nummer då vara han men la på direkt. Den jäkeln visste att man inte skulle åka 60 mil för å ge honom en omgång helt enkelt.

Drog en kreditupplysning på¨honom genom en bekant å hade man gjort det innan så hade de inte blivit affär kan man säga.!

Än idag om jag åker förbi Östersund vill ja leta upp han å ge igen för gammal ost. :yoparty

Är du säker på att han e bedragare så ut med uppgifterna bara.!!!!

Funderar på att låtsas vara polis och skrämma honom till att ta bort annonsen.

Om det lyckas eller ej beror ju på hur rutinerad han är.

Lägg ut tele nr i forumet så kan vi ringa o bomba ner honom!!! Blir så Jävl** trött på turrar som försöker med bedrägerier, Jobba i en hemelektronik butik innan och då fick vi bedrägerie försök från skåne hela tiden. Så fort vi ringde upp det angivna nr var det ett kontant kort som någon liten snorrunge svara på och hade massa polare i bakgrunden.
Hmmm måste gå o stoppa dom på nått sätt!!

Ja det är inget hemligt så :) Hade varit kul och höra från fler hur ni blir bemötta när ni frågar om den är kvar respektive om ni kan hämta den på plats.

Första nummret.

http://privatpersoner.eniro.se/query?what=wp&search_word=Jerry+Persson&geo_area=Ystad

Last edited:
Alltid ett dåligt tecken om någon har en produktbild från tillverkarens hemsida eller från någon annan persons annons på Blocket.

Jag skrev en rapport till blocket,kanske där av att annonsen är bortplockad.
Även mailat killen om att jag gjorde en anmälan till blocket.
Förhoppningsvis blir han svettig.

Kan blocket "banna" telefonnummer? Vore ypperligt!

Skulle dom kunna göra men frågan är skulle den vilja göra det, då dom får in pengar för varje annons...

Hade varit bra om dom gjort det och såg till att alla bluffidioter höll sig borta.

Den jävel från Ystad har lurad mig för 2600 kr.
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=64013750
Först hade han annons om den nokia på blocket för 4000 kr.

Nån som kan hjälpa mig att få tillbaka pengarna eller mobilen ?

Så han har härjat på Tradera oxå :mad:
Såg han är avstängd där nu,verkar bara som han lyckades haft en auktion som gick hem för honom.

Killen bakom GPS:en iallafall.

Jerry PerssonTel. 0411-21 22 34 ,0411-21 22 35
Skotteg. 3 A
27131 YSTAD

Födelsedatum: 1988-02-19

20 årig kille :näsblod

Det är så man känner för hembesök då jag bor relativt nära,dock har jag inte köpt,blivit lurad på något av honom.Ljög dock så det lyser om det i samtal med honom vid intresse av gps:en.

Troligen är han medveten om att polisen lägger väl inte så stora resurser på sådanthär?
Men trots allt en jäkla nöt som lägger ut annons med sitt namn och visa område på blocket annons,dock inget tele nr men det gick ju att hitta via namnet och postnummret.
Och väl i samtal med honom så var det rätt kille jag fått tag i ang gps:en då han sa han hade en sådan men var märkbart besvärad av mitt intresse att hämta den live på plats.
Han ville uppenbarligen skicka.
Provade även byta röst vid samtal,frågade om det var Jerry jag prata med då han hade lite svårt att presentera sig oxå.Även vid byte av min röst börja han märkbart vara besvärad när jag nämde att en kompis från Malmö kan hämta den då jag sa jag bor längre upp i landet. Klick! det var han bra på när han kände sig trängd i samtalen.

Så han har härjat på Tradera oxå :mad:
Såg han är avstängd där nu,verkar bara som han lyckades haft en auktion som gick hem för honom.

Killen bakom GPS:en iallafall.

Jerry PerssonTel. 0411-21 22 34 ,0411-21 22 35
Skotteg. 3 A
27131 YSTAD

Födelsedatum: 1988-02-19

20 årig kille :näsblod

Det är så man känner för hembesök då jag bor relativt nära,dock har jag inte köpt,blivit lurad på något av honom.Ljög dock så det lyser om det i samtal med honom vid intresse av gps:en.

Troligen är han medveten om att polisen lägger väl inte så stora resurser på sådanthär?
Men trots allt en jäkla nöt som lägger ut annons med sitt namn och visa område på blocket annons,dock inget tele nr men det gick ju att hitta via namnet och postnummret.
Och väl i samtal med honom så var det rätt kille jag fått tag i ang gps:en då han sa han hade en sådan men var märkbart besvärad av mitt intresse att hämta den live på plats.
Han ville uppenbarligen skicka.
Provade även byta röst vid samtal,frågade om det var Jerry jag prata med då han hade lite svårt att presentera sig oxå.Även vid byte av min röst börja han märkbart vara besvärad när jag nämde att en kompis från Malmö kan hämta den då jag sa jag bor längre upp i landet. Klick! det var han bra på när han kände sig trängd i samtalen.

Tar vi hojen dit?

Tar vi hojen dit?

Jepp ett helt gäng he he,det skulle nog få honom till att svettas.
Har funderat på det,nyfiken o se vad det är för en larv som gömmer sig i puppan.
Kanske en smal,klen,ynklig typ bakom fasaden eller en stöddig kille.....ynkrygg iallafall oavsett vilket.
Dock kan vi nog inte göra så mycket.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...