Blockerad av Norton internet security!

Avinstallera programmet!
Norton internet security är gjort av djävulen!!! :skitdator

Ja man får inga virus iaf.. För man får fråga om lov för att gå på toaleten. Min brandvägg blockerar avarter och andra bilder på sporthoj, Tror det är zone alarm hur gör man?

prulle skrev:
2337761 Ja man får inga virus iaf.. För man får fråga om lov för att gå på toaleten. Min brandvägg blockerar avarter och andra bilder på sporthoj, Tror det är zone alarm hur gör man?

Det går att sänka "säkerhetsnivån" i zone-alarm, det ska gå iaf. Annars finns alltid avinstallera knappen. Tycker personligen mer om de inbyggda brandväggarna i routers, inte för att de funkar felfritt men de bråkar mindre och suger inte cpu kraft..

har aldrig gillat nortons skit. det fick min första data att bli en 66mhz-emulator ungefär. själv använder jag f-secure. den är smidig o sölar inte ner burken nämnvärt. har ett liknande program som zonealarm, det heter peerguardian (ip blocker +lite till) den är ganska kinkig men man kan tillåta grejer i en kvart, timme eller för alltid.

Homo skrev:
2338188 har aldrig gillat nortons skit. det fick min första data att bli en 66mhz-emulator ungefär. själv använder jag f-secure. den är smidig o sölar inte ner burken nämnvärt. har ett liknande program som zonealarm, det heter peerguardian (ip blocker +lite till) den är ganska kinkig men man kan tillåta grejer i en kvart, timme eller för alltid.

Jag har lite svårt att ta, en som skriver "data", på allvar...

Norton fungerar för mig.
Peerguardian är ett program som man inte ska använda - det är välkänt att det får datorn att bli långsam pga "dålig" uppbyggnad.
Peerguardian kan inte ersätta Norton Internet security då det endast blockerar ip adresser som finns i listan som man själv måste ha koll på.

Peerguardian är ersatt av ett betydligt mer kapabelt program som heter "Protowall" som inte lastar processorn (kör P3 800MHz) mer än några procent trots full trafik på p2p.

Det verkar även som andra företag säljer program med namnet "peerguardian" vilket verkar lite mystiskt...

lol det är tufft att säga data. alltid nån som stör sej. tycker inte peerguardian sölar ner datan, ibland går det långsamt o surfa men det är för den blockar massa skit tex adtech advertising service providing på aftonballen.se och doubleclick, 20 block ca så det funkar iaf. det går ju stänga av html då går det lika fort som vanligt.

Back