Blockera en hemsida temporärt?

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Hejsan! Jag har ett problem.
När jag har fest så är det alltid nån jävel som drar på Lady Gaga eller nåt annat trams på spotify. Så jag tog bort det. Men då surfar dom ju bara in på Youtube för att spela senaste modemusiken.

Hur blockerar jag temporärt Youtube enklast?

:)

Bra ide att bjuda på fest och spela musik ingen vill lyssna på förutom du själv:va

Som att servera leverstuvning och förvänta sig att alla skall tycka om det, och inte erbjuda nått alternativ.

Last edited:
Bra ide att bjuda på fest och spela musik ingen vill lyssna på förutom du själv:va

Som att servera leverstuvning och förvänta sig att alla skall tycka om det, och inte erbjuda nått alternativ.

Fast riktigt så är det inte. Jag har massor musik som passar de flesta, som inte jag gillar nåt speciellt. "Tjejmusik" klarar jag inte av dock..

Dessutom gillar jag inte att spela musik med sunkig ljudkvalitét :)

Tack :)

Last edited:
till Mac finns programmet SelfControl där man skriver in de länkar och vilken tid man vill att dessa ska vara spärrade - måste väl finnas ett liknande program för Windows?

hosts fil är enklaste lösning

bara skriv

youtube.com 127.0.0.1

och spara :)

Lägg in dyndns IP'na i routern och administrera @ dyndns.com. En fördel är om routern kan fånga uppslag till port 53 - som t.ex. tomtousb kan göra.

Stänga av datorn och gömma sladden? Spela upp på stereon via USB/CD/Vinyl istället? :)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN