DaPirate
Gudomlig sporthojare
smart! ska tipsa han om det!
"erhm ok det säger mig ingenting men låter som en idé. var och hur gör man det? polarn e iofs jävligt el-kunning, kanske fattar. *
Han borde fixa det om han är jävligt el-kunnig...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
smart! ska tipsa han om det!
"erhm ok det säger mig ingenting men låter som en idé. var och hur gör man det? polarn e iofs jävligt el-kunning, kanske fattar. *
Han borde fixa det om han är jävligt el-kunnig...![]()
reagerade tyvärr inte när de läste upp det som gjorts på hojen under tiden som demohoj. Det han borde ha reagerat på var att de bytt batteri på den, en hoj som gått ca 90 mil.
Jag förstår precis hur ni känner, men du säger att han läst upp problemen innan köp?
Ska jag vara ärlig så tycker jag nog att din polare varit lite för ivrig vid köp för att det ska skrikas om ARN osv.
Det verkar gå troll i er resa med småproblem innan start
Testa att söka vad som drar ur batteriet.
En Ah mätare mellan + kabel och pol.
Då ser ni hur mycket som kryper ur batteriet.
Plocka en säkring i taget och se när det inte sipprar ur mer.
Då vet ni vilken härad problemet ligger.
Mät också laddspänning när hojen går som bör vara runt 14 volt.
Annars åk norrut!![]()
ja visst fan är det motgångar hit å dit, man blir ju galen. som om man inte har nog att planera och fixa inför resan!
polarn har redan kollat igenom det mesta på hojen med Ah-mätare och tror sig ha lokaliserat området där läckaget ligger men hittar inte exakt vart. verkar iaf vara dålig isolering det beror på om jag fattade rätt. men han vågade inte riva i hojen för mycket så den blev inlämnad idag förmiddag. förövrigt får han inte ens igång hojen ens med startbatteri.
ja fan jag e bra sugen på att göra ännu ett besök uppe i "norr". delvis om hans problem inte löser sig men det gör det säkert på HD-center nu. men däremot mitt problem (som du känner till!), får se om jag kan komma loss asap.
Jag förstår precis hur ni känner, men du säger att han läst upp problemen innan köp?
Ska jag vara ärlig så tycker jag nog att din polare varit lite för ivrig vid köp för att det ska skrikas om ARN osv.
Det är klart att man kanske skulle kunna tänka sig att man borde dra öronen åt sig när dom behövt byta batteriet på en i princip ny hoj.
Dock innebär det inte att dom informerat om att den drar tjuvström eller inte laddar. Det skulle ju lika gärna vara så att någon lämnat den med parkeringslyset på så att batteriet gått totalt tomt och då tagit skada.
Så jag röstar nog för Konsumentombud och ARN.
Varför lämnades hojen inte helt sonika tillbaka direkt? Har det inte gått så lång tid kan det fortfarande vara möjligt att häva köpet.näe precis, säljaren formulerade förmodligen det där så pass väl så det bara lät som ett plus. men när batteriet laddades ur i förrigår natt så insåg han att de förmodligen vetat att det var något fel på skiten. för han själv hade inte lämnat ett skit på över natten.
Med skillnaden att om det bara är laddproblem så kommer du ju kunna köra rätt länge utan att få nåt problem,, hojen lär väl inte dra så mkt batteri när motorn är igång... sen när det tar slut så laddar du det bara med laddare eller kör startkablar..
om den drar tjuvström så kommer den ju dra ström hela tiden, och då blir det lite mer drygt..
vad tro ni händer med garantin om man sätter på en brytare? isf ska de göras snyggt.
jag tror inte dom fixar detta innan ni ska skicka iväg dom, sorry!
vad tro ni händer med garantin om man sätter på en brytare? isf ska de göras snyggt.
jag tror inte dom fixar detta innan ni ska skicka iväg dom, sorry!
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |