Blivit klämd, avreaktion plus gärna lite tips från andra.

Mezzanine

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
CBR900RR -97
Lyckades få hela dagen sabbad (plus lite av bågen).

Så här var det: jag skulle tanka hojjen på Statoil vid skogskyrkogården (för er som vet) och kom på den lilla innervägen, från stan. Hade en mindre buss framför mig (typ vit merca-skåpbil). Jag ska svänga in höger till macken, han också tydligen. Han tar höjd för att komma in ordentlig och även för att komma förbi en bil som står parkerad precis vid infart, jag väntar bakom. Nu så stannar dock bussen upp utan anledning, jag tolkar det som att han inte vet var han ska, att han pratar i telefon eller något annat. Jag tolkar det som att jag utan att göra "fel" kan åka förbi (gott om plats, minst två bågebredder). Helt plötsligt så drar bussen på och svänger tvärt som fan så jag blir klämd mellan hans höger bak och den parkerade bilens vänster bak. KNAK. Han märker det inte ens förrän jag bankar hårt i sidan på hans buss...

Efter tragglande, ritande, skrivande och diskussioner så är det mesta avklarat iallafall så nog om skiten. Nu till tipsandet: har någon annan råkat ut för en liknande olycka och har något att bidra med som kan underlätta det hela när man skriver till försäkringsbolaget?

Det allra värsta är att det lär ta typ en månad innan bågen är klar för körning :huvet.

Vad skulle du in där emellan att göra?

Vet du inte att bilister ska betraktas som älgar = saknar helt trafikvett och oftast inte använder backspeglar och andra hjälpmedel för att hålla uppsikt?

Var glad att du klarade dig oskadd.

Hoppas du inte gjorde illa dig. Det låter som föraren av bilen vållade händelsen då du stod still (?) mellan bilarna och han började manövrera sin bil utan att ha uppsikt över platsen du stod på. Det blir dock försäkringsbolagets sak att bedöma. Men var tydlig med att du stod still när han klämde dig – om så var fallet.

Fan vad tråkigt att höra att du blev klämd.
Det viktigaste är att du inte kom till skada.
Hur stora skador fick KERMIT?

Last edited:
Skadorna är förhållandevis små typ höger backspegel avbruten, vänster fotpinne av, ljuddämparen lite bucklad och repig. Växelföraren gick dessvärre av den också och det lilla brottet på den lilla tappen som håller fast den gör att man måste plocka isär en del av motorn och det hela blir ett större ingrepp... Illa! Jag trodde det gick att köra vidare, drog igån hojjen och skulle lägga i ettan, det var inte så mycket motstånd utan då ramlade den också bort. Leprabåge som tappar delar.

Skador på mig själv är nog mest sårad stolthet och så lär jag få ett blåmärke på höger knä, tur i oturen.

Har du snackat med verkstaden ännu?

Du, mitt ställ från förra säsongen är till salu. Jag har bantat 15kg så det sitter som en påse chips....om du vill köpa.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman