Blivit kär! Hittat dröm bilen!

Hejsan, jo det är så att jag har en bil jag skulle vilja försäkra hos er.......... :hihi .

En sån kärra skulle man ha!

man kanske skulle byta ut mercan mot en sån , Men den var inte billig så jag antar att man får med vinterdäck för dom pengarna,

Stefanp skrev:
En sån kärra skulle man ha!

man kanske skulle byta ut mercan mot en sån , Men den var inte billig så jag antar att man får med vinterdäck för dom pengarna,
AHA! Här gnäller du på att alla älvsbybor har mercedes och så sitter du på en själv!

Itacha75 skrev:
Designmässigt misslyckad... och inte så lite heller. :3freak

NU har du missförstått det hela.... När en bil är designad för enbart optimal prestanda, det är då det oftast blir en fullständigt lyckad design!
Den var grymt läcker, en sådan på ett hemmabyggt chassie vore inte fel. Om man inte har råd med originalet vill säga men har råd med lite gjutpluggar.

honkiie skrev:
AHA! Här gnäller du på att alla älvsbybor har mercedes och så sitter du på en själv!

:rolleyes: Hmm , jo jag har en sån själv,, men det skrev jag ju ocskå att jag hade i samma tråd som jag skrev om älvsbyborna. Det finns en skildnad,,, :tungan

gryyym.. ju fortare den går, desto snyggare e den :hihi

gillar detta citatet:
"At one point we saw a speed so illegal I was convinced it was km/h. It wasn't."

Verkar dock lite mesig mot Bugatti veyron... :tomten
prototypen hade 1001hp, men dom sänkte det till ynka 900 för "serie" bilarna.
Läste något om 420km/h, med 7växlad låda..

http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/bugatti1.htm

länken skrev:
In the real world, this 736kW and 1250Nm combines with the 7-speed, all-wheel drive transmission and a 1600kg kerb weight to propel the Bugatti Veyron to 100km/h from rest in 2.9 seconds. That's very quick.

If that isn't enough, the four-wheel drive chunk of exotica will hit 300km/h in 14.0 seconds flat and can cruise at 400km/h with ease. The car is electronically limited to 400km/h (248 mph), though if de-restricted the 8.0-litre coupe would be capable of at least 450km/h, perhaps more if the final-drive ratio and fuel-injection mapping was tweeked.

Man kan kanske ta siffrorna med en liten nypa salt..men för 9,5mille ska man väl få lite prestanda iaf? :tummenupp

helt ok!!
Tycker att Koenigsegg är snyggare!!!!! :Bugar

826 hk
920 nm :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

Bifogat

• ccr_yel_above_close.jpg
    ccr_yel_above_close.jpg
    98.6 KB · Visningar: 59
  • james_holm_5.jpg
    james_holm_5.jpg
    50.5 KB · Visningar: 44
Xyron skrev:
920nm!?!?!?!?
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
Jag testade en audi a6 med 370nm och tyckte att det var maffigt.. :Bugar
Äsch 920 nm är nästan mesigt ;)

(from Mercedes-Benz Press Release) 12-cylinder AMG biturbo engine, an output of 450 kW/612 hp and a maximum torque of 1000 Nm – the new SL 65 AMG is the world's most powerful and highest-torque series-produced roadster.

:tungan

heimdal skrev:
gryyym.. ju fortare den går, desto snyggare e den :hihi

gillar detta citatet:
"At one point we saw a speed so illegal I was convinced it was km/h. It wasn't."

Joo det citatet var bäst... men detta var rätt coolt oxå...

" Each jerk is punctuated by the chuff and twitter of wastegates that sound like I've just run over a family of songbirds with one of those industrial lawn rollers."

:yoparty

HönaPower skrev:
....& i Sverige får man som mest köra 110 km/h.... :arsele

app app 120 Km/h vissa sträckor.

Angående bilen visst skulle jag köpa den 500´eller likande inga problem, men för de pengarna bilen kostar kan man nog köpa lite bättre saker...

Mr R skrev:
app app 120 Km/h vissa sträckor.

Angående bilen visst skulle jag köpa den 500´eller likande inga problem, men för de pengarna bilen kostar kan man nog köpa lite bättre saker...

Men i farter runt 350km/h lär du knappast behöva oroa dig för att polisen dyker upp i backspegeln! ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg